امسال ۳ میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی وارد شدند

امسال ۳ میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی وارد شدند

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت گردشگری در این استان طی سال جاری رشد قابل توجهی داشت به طوری که امسال سه میلیون گردشگر به این استان وارد شدند.
محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بی‌نظیری را در تمام زمینه‌های
گردشگری، طبیعت، ورزشی و مذهبی دارد و این امر زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: وجود دریاچه ارومیه نیز فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است و باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم شود.
وی اضافه کرد: دریاچه ارومیه امسال بر اثر بارندگی‌های مناسب از وضعیت خوبی برخوردار شده است و گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کردند.
وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و ارومیه سوق دهد.
استاندار آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به اینکه با توسعه صنعت گردشگری زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه فراهم می‌شود، بیان کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه از طرح‌های گردشگری در آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود، اظهار داشت: جایگاه گردشگری و اشتغال وابسته به این بخش باید ارتقا یابد.
رونمایی از مستند گردشگری روستایی و افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


9 × پنج =