امسال ۳۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می‌شود

امسال ۳۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می‌شود

آراز آذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تلاش این نهاد برای آسفالت هر چه بیشتر راه‌های روستایی استان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبار امسال حداقل ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت خواهد شد.
ارسلان شکری اظهار کرد: مجموع راه‌های روستایی آذربایجان غربی حدود هشت هزار کیلومتر است که از این میزان تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.
وی ادامه داد: برنامه اساسی جهت آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار براساس اعتبارات و برنامه‌ها اجرا می‌شود و سیاست کاری جهت تسریع و مقرون به صرفه بودن، تامین قیر از سوی راهداری و زیرسازی توسط ماشین آلات اداره و تخصیص بودجه از سازمان برنامه و بودجه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: سال گذشته به دلیل عدم تحویل قیر در نیمه اول فقط ۱۳۳ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شد و جزو پنج استان اول کشور از لحاظ آسفالت راه‌های روستایی بودیم.
شکری اضافه کرد: امیدواریم ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان طی سال جاری آسفالت شود که از این میزان حدود ۵۰ درصد در هفته دولت و مابقی تا مهرماه به بهره برداری برسد.
اشنویه نخستین شهرستان آذربایجان‌غربی در شاخص آسفالت راه روستایی
وی در خصوص وضعیت شهرستان اشنویه از لحاط بهره مندی از آسفالت راه های روستایی گفت: این شهرستان دارای ۷۴ روستا است که از این تعداد ۷۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و تاکنون آسفالت ۶۶ روستا انجام شده و چهار روستا نیز در برنامه کاری قرار دارند که به به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی رتبه نخست استان را دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: امیدواریم جشن اولین شهرستان از لحاظ شاخص بهره مندی آسفالت روستاهای ۲۰ خانوار را در اشنویه برگزار کنیم.
شکری افزود: میانگین کشوری آسفالت راه روستایی ۸۱/۷ درصد و میانگین اشنویه ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری و ۲۰ درصد بیشتر از میانگین این استان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی روز دوشنبه جهت بررسی مشکلات حوزه راهداری به اشنویه سفر کرده بود، او در جریان این سفر از طرح‌های آسفالت جاده‌های ارومیه به اشنویه، اشنویه به نقده، احداث پل «پوش‌آباد» و آسفالت راه‌های روستایی نیز بازدید کرد.
اشنویه ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی دارد؛ این شهرستان با بیش از ۸۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با ۲ کشور عراق و ترکیه واقع شده است.
این شهرستان مرزی دارای ۷۴ روستا و ۲ بخش مرکزی و نالوس است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 8 =