امسال ۱۱ تن محصولات بهداشتی غیرمجاز در آذربایجان‌غربی امحا شده است

امسال ۱۱ تن محصولات بهداشتی غیرمجاز در آذربایجان‌غربی امحا شده است

آراز آذربایجان،رییس اداره خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری ۱۱ تن انواع محصولات بهداشتی و آرایشی غیرمجاز، تاریخ گذشته و فاسد در استان شناسایی، کشف و امحا شده است.
جعفر اسدزاده افزود: این میزان اقلام آرایشی بهداشتی در ۴۴۰ مورد بازدید، کنترل ادواری و نمونه‌برداری صورت گرفته از مراکز تولیدی کشف شده بود.
وی اضافه کرد: یکی از وظایف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، ایجاد نظام نظارتی مستمر جهت ارتقای سطح ایمنی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تضمین سلامت فرآورده‌هاست.
وی اظهار کرد: همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور و کنترل مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، ۴۷ مورد بازرسی از این مراکز طی سال جاری انجام شده که کشف و توقیف ۱۳۶ قلم شامل انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته به ارزش ریالی ۲۸۰ میلیون ریال از نتایج این طرح بوده است.
رییس اداره خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: البته طی سال جاری ۲۴۷ مجوز بهداشتی برای تولید انواع فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی شامل بهره‌برداری، مسوولیت فنی، صدور و تمدید پروانه ساخت صادر شده است.
وی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با شماره تلفن ۳۲۷۶۶۸۲۶-۰۴۴ تماس بگیرند که کارشناسان این معاونت در اسرع وقت موضوع را بررسی و اعلام گزارش می کنند.
نظارت مستمر بر فعالیت مراکز تولید و بسته‌بندی مواد خوراکی، ‌آشامیدنی، ‌آرایشی و بهداشتی، ‌سردخانه‌ها، ‌انبارها و مراکز پخش مواد غذایی و بهداشتی‌ و معرفی متخلفان به مراجع قضایی، نظارت و بازرسی از انبار شرکت‌های واردکننده کالا، کنترل و نظارت بر سطح عرضه در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، نظارت و بازرسی از انبارها و شرکت‌های پخش محصولات غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، معدوم کردن کالاهای تاریخ گذشته و فاقد مجوز و همکاری درزمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق یا عرضه غیرمجاز اقلام خوراکی، ‌آشامیدنی، ‌آرایشی و بهداشتی از مهمترین وظایف معاونت غذا و دارو به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


یک × = 4