امسال برای بیش از ۲۲ هزار نفر در آذربایجان غربی شغل ایجاد شده است

امسال برای بیش از ۲۲ هزار نفر در آذربایجان غربی شغل ایجاد شده است

آرازآذربایجان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۷۹۳ تعاونی در استان فعال است.
رضا نقی زاده افزود: تعداد۱۷۹۳ تعاونی فعال در استان وجود دارد که تعداد ۳۰ هزار و ۷۸۱ نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند.
وی با تاکید بر اینکه ۹۱۷۴ نفر در ۴۶۸ تعاونی ارومیه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بعد از ارومیه، میاندوآب با ۳۸۳تعاونی و ۷۰۱۱نفر اشتغال و مهاباد با ۱۵۶ تعاونی واشتغالزایی برای ۳۹۱۰ نفر به ترتیب بیشترین تعداد تعاونی را دارند.
‌نقی زاده با اشاره به اینکه سرمایه گزاری که به استان می آید با نیروی کار متخصص و خارجی وارد استان می شود، خاطرنشان کرد: سیاست اداره کار این است که بعد از مدتی کارگر و نیروی خارجی را با نیروی ایرانی جایگزین کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه در حال حاضر از کشورهای عراق، چین، ترکیه و کشورهای اروپایی کارگر و نیروی خارجی در برخی واحد های تولیدی استان مشغول به کار هستند که در مدت زمان کوتاهی با کارگر و نیروی ایرانی جایگزین خواهند شد، اظهار کرد: اداره کل تسریع کننده کار در استان بوده و به همین دلیل در عرض ۲ هفته روادید کار صادر می شود که کارگر خارجی و سرمایه گذار بتواند در اولین فرصت در استان برای سرمایه گذاری حضور یابند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کل اشتغالی که در همه حوزه ها در استان ایجاد شده ۳۸هزارو ۵۴۴ اشتغال بوده است، یادآورشد: در سال جاری نیز تاکنون برای ۲۲هزار و ۷۰۸نفر در سطح استان اشتغال حاصل شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


یک + 9 =