نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

امر به معروف و نهی از منکر نقطه هدف حملات دشمن است

امر به معروف و نهی از منکر نقطه هدف حملات دشمن است

آرازآذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر نقطه هدف حملات دشمنان اسلام است و باید برای مقابله با این هجمه ها برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی افزود: هجمه فرهنگی دشمنان در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین است که نشان از جایگاه متعالی این فرایض دارد.
وی اضافه کرد: باید بسترسازی مناسبی برای اشاعه فرهنگ متعالی امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد تا مردم با ابعاد مختلف این فرایض آشنا شوند.
وی بیان کرد: این بسترسازی می تواند در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی نیز مفید باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حفظ کرامت مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت عفاف و پوشش مناسب از جمله ارزش‌های محوری جامعه بوده و رعایت آن وظیفه همگانی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.
به گزارش ایرنا امر به معروف و نهی از منکر ۲ فریضه از فروع دین مبین اسلام بوده که بارها بر اجرای آن در آیات قرآن کریم تاکید شده است.
بر اساس «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز امر به معروف و نهی از منکر یعنی مردم را به کار نیک واداشتن و از کار زشت بازداشتن.
امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.
امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = هیچ