گزارش//

اما و اگرهای شهرداری ارومیه برای میزبانی جام باشگاه‌های آسیا

اما و اگرهای شهرداری ارومیه برای میزبانی جام باشگاه‌های آسیا

گروه گزارش: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا در ورزش والیبال به سبب بدهی باشگاه شهرداری ارومیه به چند بازیکن و مربی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مسئولان شهری در تلاش برای تسویه بدهی و جوار حضور در این رقابت‌ها هستند. شهر ارومیه به عنوان شهر عشاق والیبال در سطح کشور شناخته می‌شود و بازیکنان بزرگ فراوانی مانند سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، بردیا سعادت، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، پوریا فیاضی و بسیاری از بازیکنان ملی‌پوش دیگر، از این دیار به ورزش کشور معرفی شده‌اند.
شهر ارومیه پس از یک میزبانی موفق در لیگ ملت‌ها در خرداد سال ۹۸، در تاریخ ۲۵ آبان امسال نیز مجوز میزبانی والیبال جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.
گفته می‌شود که اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ این بازی‌ها برگزار می‌شود و باید ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه خود را برای این رقابت‌های مهم آماده کند.
اما این میزبانی دستخوش مشکلاتی شده و آن نیز بدهی باشگاه شهرداری ارومیه به چند بازیکن و مربی خارجی از سال ۲۰۱۵ تاکنون و شکایت آنها از این تیم بوده است و این اتفاق سبب شده که میزبانی شهرداری ارومیه دستخوش اما و اگرهایی شود چون تا زمانی که بدهی خود را پرداخت نکند حق حضور و میزبانی در رقابت‌های بین‌المللی را نخواهد داشت.
حتی رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرده که نمی‌توان این میزبانی را برای ایران از دست داد و اگر تا پایان دی ماه بدهی ارومیه تسویه نشود، میزبانی تغییر می‌یابد.
لزوم سرعت‌بخشی به تسویه بدهی باشگاه شهرداری ارومیه
با توجه به اینکه دو و نیم ماه پیش از برگزاری هر رویدادی، باید تکلیف میزبان، هتل، سالن و موارد دیگر مشخص و به تیم‌های شرکت کننده و کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام شود، باید هر چه سریعتر موضوع تسویه بدهی باشگاه شهرداری تعیین‌تکلیف شود.
همچنین مدیرعامل باشگاه آذرباتری ارومیه که تیمش در لیگ برتر والیبال حضور دارد اظهار داشته که حاضر است میزبانی این مسابقات را در قالب تیم شهرداری ارومیه بر عهده بگیرد.
آیدین وحدت طلب همچنین گفته که به هیچ عنوان دوست ندارم که این میزبانی و امتیاز ویژه برای ارومیه، به همین راحتی از دست برود.
میزبانی برای ارومیه حفظ می‌شود
در این راستا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ، در رابطه با تکلیف میزبانی شهرداری ارومیه در جام باشگاه‌های آسیا، تصریح کرد: دو روز پیش مقرر بود که مبلغ چهار تا پنج هزار یورو به حساب وکیل باشگاه در وین پرداخت شود تا وی پیگیر این موضوع شود.
کیومرث پورایراندوست بیان کرد: این پول به حساب وکیل واریز شده و بدهی تیم شهرداری ارومیه نیز مبلغ چشم‌گیری است و بنابراین وکیل این تیم پیگیر کارها است تا میزبانی برای ارومیه حفظ شده و امیدوار هستیم این مشکل حل شود.
۲۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان پرداخت شده است
همچنین مدیرعامل اسبق باشگاه شهرداری ارومیه، گفت: قرارداد بازیکنان همان مبالغی است که در سال ۹۵ با این بازیکنان بسته شده است اما چون ارزش یورو افزایش یافته، مبلغ پرداختی چند برابر شده است.
احد یوسفی بیان کرد: این باشگاه به دو بازیکن فنلاندی و ایتالیایی، یک مربی بدنساز و همچنین به سرمربی تیم شهرداری یعنی»تراویسا« بدهی دارد و در این رابطه پشت‌خط زن فنلاندی در آن سال، به خاطر اختلالات گوش میانی خود نتوانست برای شهرداری بازی کند و سپس از باشگاه شکایت کرد و حتی مدارک پزشکی خود را نیز ارائه نداد و چون باشگاه به دادگاه دسترسی نداشت، به نفع وی رای صادر شد.
وی افزود: در آن زمان براساس توافق با بازیکنان و مربیان، ۲۰ درصد مبلغ قرارداد آنها پرداخت شد و تا نیم‌فصل نیز باید ۵۰ درصد قرارداد آنها پرداخت می‌شد اما پس از نیم فصل اول، این بازیکنان به بهانه تعطیلات کریسمس به کشورهای خود رفتند و این اتفاق افتاد.
مدیرعامل اسبق باشگاه شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری‌های کل کشور در ۶ ماهه دوم سال ۹۳ تا ۶ ماهه دوم سال ۹۷ به مشکلات مالی گرفتار شدند گفت: این مشکلات مالی سبب شد که باشگاه نتواند به تعهدات خود در برابر قرارداد منعقده عمل کند.
وی بیان کرد: حتی با توجه به اینکه مذاکرات آنها با شهردار وقت بود، با وی هماهنگ شده و چک‌های آنها نوشته شده بود و با هماهنگی فدراسیون والیبال کشورمان، به سفارت ایتالیا تحویل شد اما در آنجا نیز اعلام شد چک‌ها خالی است چون چک‌ها مدت‌دار بودند و در کشورهای خارجی، چک به معنای پول نقد است.
یوسفی اظهار داشت: بنابراین از طریق سفارت ایتالیا این چک‌ها رد شد و بازیکنان و مربیان حاضر نشدند که دوباره به باشگاه بازگردند اما پس از یک هفته از رفتن آنها به بهانه تعطیلات کریسمس متوجه شدیم که پسر تراویسا که پاسور این تیم بود به تیم دیگری رفته و همین مشخص می‌کند که آنها از قبل برای رفتن از تیم شهرداری در حال برنامه‌ریزی بودند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم،وی بیان کرد: امید است که این مسئله به سرعت حل و فصل شده تا هم دعوای حقوقی حل شده و هم در روابط بین‌المللی والیبال در بحث نقل و انتقالات و در بحث تورنمنت‌های بین المللی برای باشگاه شهرداری مشکلی به وجود نیاید چون در آینده نزدیک مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در پیش است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = دوازده