امام جمعه اروميه:

امام حسین (ع) محور اساسی وحدت در دنیای اسلام هستند

امام حسین (ع) محور اساسی وحدت در دنیای اسلام هستند

گروه خبر : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محور اساسی وحدت در دنیای اسلام هستند که باید با تمسک به این امام همام، گروههای مسلمان اتحاد و همبستگی خود را استحکام بخشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در همایش امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت منطقه، وحدت و همبستگی نیاز اساسی مسلمانان است و در این خصوص باید از تمامی محورهای وحدت بیشترین بهره را ببریم.
وی اضافه کرد: اباعبدالله الحسین (ع) شخصیتی هستند که بسیاری از مذاهب اسلامی به ایشان احترام می گذارند که موید این مطلب، نگارش چندین کتاب توسط علمای شیعه و اهل سنت در فضیلت امام حسین (ع) در طول تاریخ است.
وی در بخش دیگری هدف قیام امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری قمری را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و ادامه داد: روش آن امام همام نیز پیروی از سیره پیامبر و حضرت علی (ع) و عمل کردن به منش رفتاری پدر و جد خود بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به تاکیدات بسیار زیاد آموزه های اسلامی در خصوص عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: عمل به این فریضه، از مباحث بنیادی دین مبین اسلام است و می توان آیات متعددی را در این خصوص در قرآن کریم ذکر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه ای همگانی است و نظام و حکومت نیز در این خصوص وظایفی را عهده دار هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که مسلمانان با عمل به این فریضه، زمینه ارتقای اخلاقی و معنوی جامعه را فراهم کنند.قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: اثرگذاری مهمترین عامل در موفقیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که باید به این امر توجه ویژه ای انجام گیرد.وی افزود: افرادی که در حوزه اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز تلاش می کنند باید با پیروی از اباعبدالله الحسین (ع)، به میزان تاثیرگذاری اقدامات خود توجه کرده و سپس عمل به این وظیفه را در دستور کار قرار دهند.
هفته امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای ماه محرم امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و تا هفتم همین ماه ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = هفت