اسقف ارامنه آذربايجان:

اقلیت های دینی در ایران از حقوق مساوی برخوردار هستند

اقلیت های دینی در ایران از حقوق مساوی  برخوردار هستند

گروه خبر: اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان گفت: اقلیت های دینی در ایران از حقوق و امکانات مساوی برخوردار هستند و خود را شهروند کامل می دانند.
اسقف گریگور چیف چیان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: برخورداری اقلیت های دینی از حقوق مساوی با مسلمانان، نشانه رعایت حقوق شهروندی در ایران است و این موضوع باید به جهانیان اعلام شود. وی، رهبر معظم انقلاب و پیش از ایشان امام راحل را محور اتحاد بین اقوام و ادیان مختلف عنوان کرد و ادامه داد: امام راحل به آنچه که در خصوص احترام به اقوام و ادیان طی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وعده داده بودند، جامه عمل پوشاندند و رهبری نیز همین رویکرد را ادامه دادند. اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان اضافه کرد: اقلیت های دینی در نظام اسلامی همواره در کنار برادران مسلمان بوده و از آرمان های این نظام دفاع کرده اند. وی به نقش شهدا در ایجاد همبستگی بین پیروان ادیان الهی اشاره کرد و افزود: بی شک همبستگی امروز بین اقوام و ادیان مدیون خون شهداست و به عبارتی در سایه خون شهدا تمام اقوام و مذاهب به عنوان برادر و خواهر در کنار هم زندگی توام با صمیمیت دارند. اسقف چیف چیان اضافه کرد: قره کلیسا با قدمت بالای یکهزار و ۹۰۰ سال در شهرستان چالدران از توابع آذربایجان غربی نماد بارز زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در این منطقه است. وی ادامه داد: اگرچه بسیاری از اقلیت های دینی در استان های اصفهان و سایر شهرها زندگی می کنند ولی در حقیقت مکان و محل اصلی آنان آذربایجان است. اسقف چیف چیان همچنین بر همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای حل برخی از مشکلات ابراز امیدواری کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: فصل جدیدی در ایجاد ارتباط و همکاری بین اقلیت های دینی و این اداره کل گشوده می شود و نه تنها فعالیت های فرهنگی توسعه می یابد بلکه برخی از مشکلات و کاستی ها نیز رفع می شود. حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر توجه بیش از پیش به اشتراکات دینی، گفت: توجه به این مشترکات مورد تاکید انجیل چهارگانه بوده و بزرگترین نقطه اشتراک، وجود باری تعالی است. وی افزود: همکاری و تعامل با جامعه اقلیت های دینی مورد تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: ادیان در کشور ما در حقیقت گلی از باغ فرهنگ هستند و تنوع مذهبی و دینی از مزیت های بارز آذربایجان_غربی است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 1 =