نماينده مردم سردشت درمجلس:

اقدام موثری در جلوگیری از واردات پالم انجام نشده است

اقدام موثری در جلوگیری از واردات پالم  انجام نشده است

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه روغن پالم باید در صنعت صابون‌سازی استفاده شود، گفت:‌ استفاده از روغن پالم در محصولات غذایی بسیار سرطان‌زا بوده و منجر به گرفتگی قلب و عروق می‌شود.
رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت درباره اعلام‌نظر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه ۷۵ درصد روغن نباتی پالم است افزود: متاسفانه هنوز از روغن پالم در تولید محصولات غذایی استفاده می شود این درحالی است که هیچ اقدام عملی برای منع استفاده از آن انجام نمی‌گیرد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ واقعیت آن است که روغن پالم روغن سالمی نیست اما به جهت قیمت ارزان آن، همچنان شاهد واردات این محصول به کشور هستیم.
این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی علی‌رغم وعده‌های داده شده نتوانست اقدامی در جهت جلوگیری از واردات روغن پالم انجام دهد، از سویی دیگر سازمان غذا ودارو نیز به تنهایی نمی‌تواند از مصرف این روغن در تولید محصولات غذایی جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به تنهایی متولی نظارت بر واردات نیست، تاکید کرد:‌ موسسه ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو هر یک نقش موثری در نظارت بر محصولات غذایی دارند اما به دلیل عدم همکاری لازم، خروجی این هماهنگی‌ها هیچ‌گاه مطلوب نبوده تا جایی که محصولات غذایی بی‌کیفیت همچون روغن پالم در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.خضری یادآور شد: اقدامات وزارت بهداشت کیفی و وزارت جهاد کشاورزی کمی است؛ در اصل وزارتخانه‌های کمی نمی‌توانند در مورد سلامت و امنیت غذایی نظرات جدی را مطرح کنند در نتیجه باید مسئولیت واحدی دراین میان شکل گیرد و لازم است که سازمان غذا و دارو عهده‌دار چنین مسئولیتی باشد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد:‌ روغن پالم صنعتی است و باید در صنایع مورد استفاده واقع شود اما در محصولات غذایی مصرف می‌شود این درحالی است که روغن پالم منجر به گرفتگی قلب و عروق می‌شود و بسیار سرطان‌زا است.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا از روغن پالم در صنایعی مانند صابون‌‌سازی و مواد شوینده استفاده می‌کنند اما به جهت قیمت پایین این روغن، در محصولات غذایی از آن استفاده می‌شود.به گزارش خبرگزاری خانه ملت مشاورر وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با برخی از روغن‌های نباتی مخلوطی که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: روغن پالمی که وارد می شود ۱۲٫۵ درصد مخلوط روغن های دیگر می شود و گاهی اوقات این رقم تا ۷۵ درصد افزایش می یابد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


3 − دو =