استاندار آذربايجان غربي:

اقدامی برای شناسایی کودکان کار آذربایجان غربی انجام نشده است

اقدامی برای شناسایی کودکان کار آذربایجان غربی انجام نشده است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اقدامی برای شناسایی کودکان کار آذربایجان¬غربی صورت نگرفته است گفت: آمار کودکان کار بهزیستی دقیق نیست و لذا دستگاههای متولی باید شناسایی این کودکان را در اولویت کاری خود قرار دهند.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمد مهدی شهریاری در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت ، زنان و خانواده، تاکید کرد: بهزیستی موظف است با همکاری شهرداری، تشکل ها و انجمن های غیردولتی و با استفاده از مددکاراجتماعی در قالب تیم تخصصی در مراکزی که شهرداری در نظر گرفته کودکان کار خیابانی را ساماندهی و نگهداری نماید.
وی افزود: بخش فرهنگی شهرداری نیز باید بودجه‌ای را برای این بخش مشخص کند و اگر ساختمانی را در اختیار دارد به سازمان بهزیستی تحویل دهد تا شرایط برای نگهداری کودکان کار و خیابانی تسهیل شود.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید برای ساماندهی کودکان کار خیابانی بودجه حمایتی را افزایش دهد. همچنین ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل نیز باید مورد رسیدگی قرار گیرد و مسائل این بخش حل شود.
شهریاری با اشاره به لزوم نظارت بر کار کودکان کارگاهها و در مرحله بعد جلوگیری از به کارگیری کودکان گفت: شناسایی و ساماندهی کودکان کار خیابانی خود باعث می شود از برخی آسیب های اجتماعی و بزهکاری در آینده جلوگیری و این هزینه های حمایتی در واقع سرمایه گذاری برای آینده بهتر کودکان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی به حساب می آید.
اخیرا مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از شناسایی و جمع آوری ??? کودک کار و خیابانی در سطح این استان طی سالجاری خبر داده بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


5 + = شش