اقتصاد مقاومتی چراغ راه اقتصاد کشور است

اقتصاد مقاومتی چراغ راه اقتصاد کشور است

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی چراغ راه اقتصاد کشور است، تاکید کردند: اقتصاد مقاومتی به معنای راضی بودن از ضعف‌ها و مشکلات اقتصادی کشور نیست بلکه به معنی قوت بخشیدن و استحکام بخشی به پایه‌های اقتصادی کشور است تا دیگر دشمنان به خیال مقابله با انقلاب اسلامی از راه تحریم نیفتند.
به گزارش مهر، شاهین محمدصادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در تایید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را قرائت کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به روسای قوای سه‌گانه ابلاغ فرمودند. این سیاست‌ها که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و تصویب شده و به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است، اکنون چراغ راه اقتصاد کشور است. رهبری روح حاکم در این سیاست‌ها را جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز مولد، درون‌زا و برون‌گرا بودن دانسته‌اند. تکیه بر منابع داخلی و استعدادهای طبیعی و انسانی داخل کشور خصوصاً نیروی پرشور و پرنشاط جوانان می‌باید راهبردی اصلی در اقتصاد مقاومتی باشد.
توجه به دیگر رهنمودهای رهبری که در سال‌های گذشته بعضی از آن‌ها به دلیل اهمیت شعار سال انتخاب شده‌اند از قبیل»اصلاح الگوی مصرف«و »شکوفایی تولید و نوآوری« و »سبک زندگی اسلامی« از مبانی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
مخاطب این سیاست‌های کلی همه آحاد ملت هستند و همگان نسبت به اجرای آن وظیفه دارند. بدیهی است مسئولان و مدیران ارشد کشور به ویژه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجرای این سیاست‌ها وظیفه بیشتر و سنگین‌تری برعهده دارند.
ما نمایندگان مجلس نهم با سپاسگزاری از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ابلاغ این سیاست‌ها خود را موظف به اجرای آن‌ها می‌دانیم.
مجلس با همه توان و ظرفیت خود باید در مسیر اجرای این سیاست‌ها قرار گیرد. باید نگاه اقتصاد مقاومتی در همه مصوبات و قوانین مجلس مشهود باشد، در هر اقدام و تصمیم فردی و یا جمعی، در هر موضوع استانی، بخشی یا ملی باید رعایت اقتضائات اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد.کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌ها باید عزم خود را برای حرکت در راه اقتصاد مقاومتی جزم نمایند. اقتصاد مقاومتی به معنای راضی بودن از ضعف‌ها و مشکلات اقتصادی کشور نیست، بلکه به معنی قوت بخشیدن و استحکام بخشی به پایه‌های اقتصادی کشور است تا دیگر دشمنان به خیال مقابله با انقلاب اسلامی از راه تحریم نیفتند.ما اطمینان داریم که ملتی که با تقدیم صدها هزار شهید و بیش از یک میلیون جانباز و آزاده و ایثارگر، برای کسب استقلال خود و حفظ آن قیام کرده است با پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی استقلال خود را در برابر تهدیدات دشمنان بیمه خواهد کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 3 =