جانشين قرارگاه شمالغرب در اروميه:

اقتدار در مرزها حاکم است

اقتدار در مرزها حاکم است

گروه خبر: جانشین قرارگاه شمالغرب گفت: اقتدار در مرزها حاکم بوده و خلأها یکی پس از دیگری رفع می‌شود که باید قدردان نیروهای مسلح بود.
سردار سرتیپ مجید ارجمندی‌فر در همایش »پلیس؛ مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی« که در در مجتمع امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید در جامعه نظم باشد و در سایه نظم عادلانه است که جامعه شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: نظم بدون قانون شکل نمی گیرد و برای شکوفایی استعدادها انسان باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.
ارجمندی‌فر با بیان اینکه خالق انسان خدا بوده و باید قانون‌گذار او نیز خدا باشد، یادآور شد: فرماندهان باید الگوی فرد الهی، مومن و خدایی باشند و در این شرایط است که قانون الهی اجرایی خواهد شد.
جانشین قرارگاه شمالغرب اضافه کرد: اگر از معنویت دور باشیم آسیبی که به جامعه وارد می‌شود که قابل جبران نیست.
ارجمندی‌فر با بیان اینکه امنیت موجب شکوفایی و رشد و تعالی جامعه می‌شود، ابراز داشت: در مقوله امنیت باید همه دستگاه‌ها برای خود وظیفه بدانند و باید مقوله امنیت را مردمی کرده تا مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: مردم باید با توجیه، آموزش و آگاهی خود را در همه عرصه‌ها سهیم بدانند به طوری که اگر امر مشارکت مردم محقق شود مایه عزت و سربلندی خواهد بود همچنان که در هشت سال دفاع مقدس مردم این موضوع را نشان دادند.
ارجمندی‌فر تصریح کرد: پارامترهایی که ناامنی را در جامعه شکل می‌دهد در منطقه وجود ندارد که این نشان از امنیت است.
جانشین قرارگاه شمالغرب اذعان داشت: اقتدار در مرزها حاکم بوده و خلأها یکی پس از دیگری رفع می‌شود که باید قدردان نیروهای مسلح بود.
ارجمندی‌فر با بیان اینکه اشرافیت اطلاعاتی باید خود آگاه بوده و جامعه نیز باید اشرافیت اطلاعاتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید در مردم امیدواری ایجاد کرد و باید توانمندی‌های خود را برجسته کنیم.
*اشرافیت نیروی انتظامی بر مشکلات اجتماعی بالاتر از همه دستگاه‌ها است
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: اشرافیت نیروی انتظامی بر مشکلات اجتماعی بالاتر از همه دستگاه‌ها است.
عیسی قنبری اظهار داشت: هر فردی که مسئولیتی را در این سرزمین و این نیرو قبول کرده است؛ ارزشمند است. وی تصریح کرد: اشرافیت نیروی انتظامی بر مشکلات جامعه بالاتر از همه دستگاه‌ها است و این موضوع به دلیل ماموریت‌های متنوعی بوده که نیروی انتظامی بر عهده دارد.قنبری ادامه داد: کوچکترین رده ساختار تشکیلاتی که در کف ساختار تشکیلاتی بوده ماموریت انجام می‌دهد.وی یادآور شد: با توجه به تهدیدات گسترده اجتماعی و فرهنگی، نیروی انتظامی به تنهایی توان مقابله با این همه تهدیدات را ندارد و این موضوع برنامه می‌خواهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی نیز در این زمینه مسئولیت دارند.
قنبری ابراز داشت: ۲۴ کمیسیون زیر نظر شورای تامین در آذربایجان غربی وجود دارد که نیروی انتظامی در تمامی این کمیسیون‌ها عضو است.
وی افزود: نیروی انتظامی باید برنامه داشته باشد و برنامه ارائه دهد و این برنامه‌ها را پی‌گیری کند.
قنبری با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ جغرافیایی با سه کشور هم مرز است، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: آمادگی در نیروی انتظامی و در اداره اطلاعات؛ بالا بوده و وحدت کلمه و فرماندهی برقرار است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه همایش گفت: ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.
سردار سرتیپ یحیی شرفی اظهار داشت: این همایش با هدف تشریح مبنا یا ابلاغ سازمان‌های اجرایی مدیریت کیفیت در انتظامی و ارتقای سطح علمی، مدیریتی و کارآمدی کلانتری و پاسگاه‌ها برگزار می‌شود.
وی بهره‌مندی از نقطه نظرات سلسله مراتب فرماندهی و مسئولان استانی، سنجش عملکرد روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به منظور قدرشناسی و تجلیل از فرماندهان نیروی انتظامی، خانواده شهدا، پیشکسوتان و معلولین نیروی انتظامی و ترسیم و ابلاغ نقشه راه به منظور پیشگیری از وقوع جرایم را از دیگر اهداف همایش عنوان کرد.
شرفی ابراز داشت: این سازمان بهره‌مند از فناوری‌های نوین یادگیرنده، مسئولیت‌گرا و دارای مهارت با حداکثر ظرفیت مشارکت جویی و مشارکت پذیری است.
وی متذکر شد: میزان سطح امنیت عمومی به میزان بلوغ و مسئولیتی بستگی دارد که که مردم و جامعه در نظم اجتماعی آن سهیم هستند.
شرفی ادامه داد: پلیس جامعه‌محور و مشارکتی در چارچوب تعامل خلاق با شهروندان می‌تواند برای حل مشکلات جامعه و ایجاد نظم اجتماعی خدمت ویژه‌ای بکند.
وی به تغییر نگرش افراد جامعه و کارکردهای مثبت پلیس اشاره کرد و یادآور شد: ساختار سنتی و برخورد آمرانه و مدل غیرمشارکتی نمی‌تواند در جلب وفاداری و مشارکت شهروندان موثر باشد.
وی ادامه داد: آنچه در جامعه جدید مطرح است بازتولید و ایجاد نظم اجتماعی براساس هنجارهای فرهنگی و ارزشی جامعه است.
شرفی با بیان اینکه برای اعتماد باید منشور اخلاقی ترسیم شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم به نیروهای انتظامی اعتماد کنند باید این افراد زندگی خصوصی خود را از هر گونه شبهه و آلودگی پاک کنند.
وی افزود: باید در رویارویی با صحنه‌های خطر، توهین و تحقیر آرامش توام با شجاعت حفظ شود و نباید اجازه دهیم احساسات شخصی، پیش‌داوری، خصومت‌ها و رفاقت‌ها تصمیمات ما را تحت تاثیر قرار دهد.
شرفی متذکر شد: باید از هر فرصتی برای ارتقا و بهبود سطح دانش و توانمندی خود استفاده کنیم و قانون را قاطع، مودبانه و خیرخواهانه اجرا کنیم.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: حین اجرای ماموریت نباید امنیت مردم را خدشه‌دار کنیم.
شرفی تصریح کرد: در یک سال اخیر نیروی انتظامی آذربایجان غربی چهار بار مورد بازرسی قرار گرفته و هر چهار بار رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در آخرین مرتبه کارنامه یگان انتظامی آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را کسب کرد که این‌ها بدست نمی‌آید مگر به حرمت و برکت خون شهیدان.
شرفی مهم‌ترین ویژگی نیروی انتظامی را مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی معرفی کرد و اذعان داشت: افتخار می‌کنیم که نگهبان و خادم مردم هستیم.وی تاکید کرد: برای اینکه امنیت را مردمی کنیم باید مردم مشارکت داشته باشند و مردم زمانی مشارکت خواهند داشت که در مرحله نخست باید علم و آگاهی بالا داشته و فرهنگ رفتار جمعی در مردم ایجاد شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 4 =