نماينده مردم خوي در مجلس:

افکارعمومی نسبت به آمریکا بی اعتمادی شده است

افکارعمومی نسبت به آمریکا بی اعتمادی شده است

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی لغو برجام را آغاز هویدا شدن بی اعتمادی آمریکا در افکار عمومی و سازمان های بین المللی عنوان کرد.
سید تقی کبیری ، با بیان اینه طرح ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس نهم تصویب شده و نمایندگان امضاکننده آن باید پاسخگو باشند، گفت: امروز با توجه به نتایج مشخص شده اشتباه بودن معاهده برجام برهمگان ثابت شده و بارها تذکر اینکه برجام برای ما ثمره ای نخواهد داشت از سوی مقام معظم رهبری داده شده بود.
وی، با اشاره به اینکه ورود به برجام بی شک شرایطی دارد، افزود: باید نسبت به این موضوع که طرف مقابل نسبت به خرید زمان از ایران اقدام خواهد کرد آگاهانه گام برداشته می شد و علاوه برآن زمانی که نظام در این معاهده وارد شد باید این اقدام به طور کمال و تمام صورت گرفته و امتیازات لازم ازطرف مقابل اخذ می شد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در انجام معاهده برجام سستی انجام شده و توجهی به تذکرات مقام معظم رهبری نشده است، تصریح کرد: اگر دولت در مسئله برجام وارد شده بودبی شک باید این ورود آگاهانه و تیزبینانه صورت گرفته و علاوه بر تصمیمات عملی و تضمین ها باید تعهدهای گام به گام نیز اخذ می شد.
وی، اظهارداشت: درخصوص صحیح یا اشتباه بودن برجام نمی توان نظری ۱۰۰درصدی داشت اما می توانست آگاهانه تر باشد تا برخی مسائل و مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم وجود نداشته باشد.
کبیری، با اشاره به مسئله آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس، خاطرنشان کرد: در گذشته بحث انزجار از آمریکا به عنوان بزرگترین تروریست تنها مختص ایران بود اما امروز این مسئله به یک اپیدمی تبدیل شده وتمام جوامع بین المللی نسبت به آمریکا انزجارداشته و با حمل تابوت آمریکا اقدام به زیر سوال بردن حاکمیت آن می کنند.
وی، با تاکید بر اینکه امروز آمریکا به صورت تمام عیار مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرده است، گفت: امروز غالب ضررهایی که متوجه جمهوری اسلامی می شود از سوی آمریکا بوده همچنین در تمام دنیا غالب ترورها منهتی به این کشور می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آنچه که امروز از اهمیت زیادی برخوردار است سرانجام برجام است، عنوان کرد: امروز بی شک بیشترین آثار لغو این برجام برای آمریکا خواهد بود و ایران به تحریم ها و حضور ناوگان جنگی این کشور در خلیج فارس عادت دارد.
وی، لغو برجام را آغاز هویدا شدن بی اعتمادی آمریکا درافکار عمومی و سازمان های بین المللی بیان کرد، و گفت: بازنده اصلی خروج از برجام خود آمریکا است و در تمام طول این مدت آمریکا عملا هیچ حضوری در برجام نداشته است.
کبیری، افزود: حقانیت جمهوری اسلامی امروز در تمام جوامع اثبات شده و ایران به عنوان کشوری صلح طلب به تمام جهانیان معرفی شده است همچنین حقانیت جبهه مقاومت در منطقه یقینا با خروج آمریکا در منطقه بیش از پیش خواهد شد.
وی، بابیان اینکه امروز چهره واقعی آمریکا آشکار شده و بیش از پیش نیازمند وحدت و انسجام ملی هستیم، افزود: همچنین اتحادیه آمریکا باید پاسخگوی بدعهدی عضو گروه خود باشند اگر چه در انتظار هستیم تا میزان تعهد اروپا نسبت به برجام را دیده و شاهد ایستادگی آنان در برابر آمریکا باشیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از راه دانا، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، در پایان ابرازداشت: امیدواریم این مسئله یک تجربه جهت مقابله با دشمنان و برخورد آگاهانه با حربه های آنان باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 13