مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خبرداد

افزایش ۹۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

افزایش ۹۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

آرازآذربایجان-مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش ۹۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه خبرداد.
فرهاد سرخوش با اشاره به اینکه آخرین تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰٫۳۲ است اظهار کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه یک هزار و ۷۸۳ کیلومتر مربع وسعت داشته و یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون متر مکعب حجم آبی آن است.
وی ادامه داد: حجم آب دریاچه با آغاز بارندگی و رهاسازی آب به سمت پیکره نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.
سرخوش با اشاره به رهاسازی آب به سمت پیکره دریاچه ارومیه تصریح کرد: مرحله نخست رهاسازی آب به دریاچه ارومیه به میزان ۹۲ میلیون مترمکعب از سدهای زولا، سلماس، سد شهرچای و مهاباد انجام شده است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به ستاد احیاء به کل حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی و کردستان ابلاغ شده است اما تاکنون تخصیص نیافته اما سازمان برنامه و بودجه قول داده شده تا چند روز آینده اعتبارات را تخصیص دهد.
وی دو پروژه مهم سد سیلوه و کانی سیب اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی سد سیلوه به پایان رسیده که از سال آینده ۹۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه رهاسازی می شود همچنین، با اتمام پروژه کانی سیب پیرانشهر ظرف دو سال آینده نیز ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به پیکره رهاسازی می شود و دریاچه ارومیه جان دوباره خواهد گرفت.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 4 =