افزایش ۷ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی

افزایش ۷ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به وصول حدود ۵ هزار و ۴۷ میلیارد ریال درآمد در سال جاری، گفت: این میزان درآمد ۷٫۱ درصد بیشتر از درآمد استان در سال گذشته است.
داود غفارپور افزود: در مدت مشابه سال گذشته حدود چهار هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال درآمد در استان وصول شده بود که امسال ۳۳۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.
به گفته وی از کل درآمدهای استان در سال جاری چهار هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال به بخش مالیات اختصاص دارد که با وجود رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۸۸ درصد پیش بینی بوده است.
وی اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد درآمدهای امسال آذربایجان غربی را مالیات به خود اختصاص داده که دو سوم مالیات های دریافتی نیز مربوط به مالیات های مستقیم و یک سوم دیگر مربوط به مالیات های غیرمستقیم از جمله مالیات بر ارزش افزوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال مالیات مستقیم شامل مالیات بر درآمد، مالیات بر شرکت ها و مالیات بر ثروت در استان وصول شده است.
غفارپور گفت: در این مدت همچنین افزون بر یکهزار و ۴۶۶ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم وصول شده است.
به گزارش ایرنا، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر، توجه به درآمدهای استانی در دستور کار دولت قرار گرفت و آذربایجان غربی نیز در سال های اخیر توانست با توجه بیشتر به موضوع اخذ مالیات به ویژه از محل فرارهای خرد و کلان مالیاتی، این درآمدها را به میزان بسیار زیادی وصول کند.
میزان پیش بینی درآمدهای امسال آذربایجان غربی کمی بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می شود دست کم حدود ۹۰ درصد این میزان تا پایان سال محقق شود

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


شش × 5 =