افزایش ۴۰ درصدی سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی آذربایجان غربی

افزایش ۴۰ درصدی سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- مدیر صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۵٠٠ فقره تسهیلات روستایی توسط صندوق کار آفرینی امید استان پرداخت شده است.
آخوند زاده افزود: از سال ۹۳ و همزمان با آغاز طرح پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی تاکنون ۱۵۳۹ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار ۱۱۸میلیارد تومان توسط صندوق کار آفرینی امید استان پرداخت شده است.
وی بااشاره به اینکه تسهیلات پرداخت شده باهدف ایجاد اشتغال روستایی و در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت پرداخت می شود، تصریح کرد: به دلیل عملکرد بهتر صندوق کار آفرینی امید استان امسال ۴۰ درصد سهمیه برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی صندوق افزایش یافته است.
مدیر صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه سه طرح پایلوت توسط صندوق برای اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در استان اجرا می شود،اظهار کرد: تاکنون در ۱۴ روستا از هشت شهرستان در آذربایجان غربی، طرح های یک روستا یک محصول،روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی زنان روستایی اجرا می شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای طرح یک روستا یک محصول، ۷۰ فقره وام با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان، برای طرح روستای بدون بیکاز ۳۲ فقره با اعتبار ۳۳میلیارد تومان و برای طرح صندوق خرد که شامل ۱۱۸ صندوق است، اعتباری بیش از ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.
آخوند زاده با بیان اینکه تمام تسهیلات برای توسعه روستاها و اشتغالزایی در آن مناطق پرداخت شده است، یاد آور شد: از آغاز پرداخت تسهیلات روستایی توسط صندوق تاکنون ۳۸۴۴ مورد اشتغالزایی انجام شده است.
مدیر صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پرداخت ها براساس ضریب اشتغال صورت می گیرد، افزود: ارومیه با ۲۲۲ فقره پرداخت رتبه اول را در پرداخت تسهیلات دارد، شهرهای سلماس با ۱۷۳ فقره، میاندوآب با ۱۵۵ فقره و بوکان با ۱۴۹ فقره در رتبه های بعدی پرداخت تسهیلات روستایی هستند.
وی ادامه داد: امسال اعتبار اختصاص یافته برای مرحله پنجم طرح توسعه اشتغال روستایی استان ۵۸۸ میلیارد ریال است که بعد از تخصیص اعتبار طبق برنامه پرداخت خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


+ 2 = پنج