افزایش ۲.۵ میلیارد مترمکعبی آب دریاچه ارومیه در بهار امسال

افزایش ۲.۵ میلیارد مترمکعبی آب دریاچه ارومیه در بهار امسال

- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در بهار امسال حجم آب دریاچه ارومیه بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب افزایش داشت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
کیومرث دانشجو افزود: در ابتدای بهار امسال حجم آب موجود در دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب برآورد شده بود که این رقم، امروز در نخستین روز از تابستان به بیش از پنج میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
وی اضافه کرد: البته حجم آب در خردادماه بسیار بیشتر بود اما به خاطر افزایش دما و گرمای قابل توجه هوا، تبخیر باعث حجم آب دریاچه شد.
وی بیان کرد: در بهار امسال تراز دریاچه ارومیه نیز حدود ۹۰ سانتی متر افزایش یافته و به یکهزار و ۲۷۰ متر و ۸۳ سانتی متر رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت همچنین وسعت دریاچه ارومیه از ۲ هزار و ۵۰۶ کیلومتر مربع به حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع رسیده که افزایش ۷۰۰ کیلومتر مربعی را نشان می‌دهد.
دانشجو گفت: در فصل بهار امسال شاهد متوسط بارش حدود ۱۸۰ میلی متری در آذربایجان غربی و حوضه دریاچه ارومیه بوده ایم که روند مناسبی از بارش‌ها را نشان می‌دهد.
وی افزود: در حال حاضر دریاچه ارومیه شرایط مناسبی دارد اما با توجه به گرمای هوا و تبخیر مورد انتظار، حجم و تراز آن در فصل تابستان کاهش می‌یابد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


× 4 = سی دو