افزایش حدود ۵ هزار نفری مهارت‌آموزان آزاد در آذربایجان‌غربی

افزایش حدود ۵ هزار نفری مهارت‌آموزان آزاد در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان- سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مهارت‌آموزان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان طی ۹ ماه امسال حدود پنج‌هزار نفر افزایش یافته و به بیش از ۱۸ هزار نفر رسیده‌‎است.
محمد سلیم عباسی افزود: در حالی امسال ۱۸ هزار و ۱۱۲ نفر در مراکز فنی و حرفه ای آزاد آذربایجان غربی، مهارت آموزی کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۷۲ نفر بود.
وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار مقابله با بیکاری، توسعه مهارتی است، اضافه کرد: افزایش اقبال جوانان برای حضور در آموزشگاه های مهارتی در راستای کسب مهارت برای اشتغال و کارآفرینی بوده است.
وی بیان کرد: در ۹ ماه امسال بیش از سه میلیون و ۶۲۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز آزاد فعال آذربایجان‌غربی ارائه شده که هشت درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده‌است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری بیش از سه‌هزار و ۱۸۰ دوره آموزشی در استان طی سال جاری ادامه داد: این دوره‌ها در راستای پاسخگویی به نیاز جوانان استان نزدیک ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است.
عباسی با اشاره به فعالیت ۳۲۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان گفت: از این تعداد، ۲۲۰ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۴ آموزشگاه مختص برادران و ۷۳ آموزشگاه به صورت دومنظوره، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.
آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود.
در حال حاضر بیش از ۶ هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه


4 × = بیست چهار