افزایش تصاعدی شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی/ ۱۰ فوتی در ۲۴ ساعت

افزایش تصاعدی شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی/ ۱۰ فوتی در ۲۴ ساعت

آراز آذربایجان،رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: فوتی های روزانه کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ نفر رسید که بیشترین رقم از اول آذر تاکنون است.
علی افشانی در گفت و گو افزود: از این تعداد، پنج نفر مربوط به خوی، ۲ نفر مربوط به ارومیه و یک نفر مربوط به هریک از شهرستان های مهاباد، نقده و ماکو بود.
وی اضافه کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به هفت هزار و ۳۲۰ نفر رسید.
وی بیان کرد: در دی و بهمن ماه امسال شاهد کاهش قابل توجه فوتی ها نسبت به پاییز و تابستان بودیم ولی با افزایش مبتلایان و به تبع آن، بستری ها، تعداد فوتی ها نیز روند افزایشی به خود گرفته است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۸ نفر در استان به کرونا مبتلا و ۱۸۱ نفر شامل حدود ۳۰ درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.
افشانی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۷۵۰ نفر رسید که بیشترین میزان از زمان آغاز خیز ششم کرونا در آذربایجان غربی است.
وی از بستری شدن ۱۸۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۴۷ نفر با ونتیلاتور تنفس دارند.
تاکنون ۳۴۶ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد آنها جان خود را از دست داده اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۳:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


2 × پنج =