رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان خبرداد

افزایش ۴برابری ظرفیت تست کرونا در آذربایجان‌غربی

افزایش ۴برابری ظرفیت تست کرونا در آذربایجان‌غربی

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی: با شناسایی به موقع مبتلایان کرونا می توان از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری کرد.
به گزارش آراز آذربایجان ، جواد آقازاده درباره افزایش آمار مبتلایان کویید ۱۹ در استان می گوید: راه شناسایی افراد مبتلا به کرونا انجام تست سی پی آر می باشد که با افزایش تست های انجام شده از افراد در تماس نزدیک با بیماران کرونایی، بیماریابی نیز افزایش می یابد. در واقع با افزایش بیماریابی به موقع، می توان ضمن درمان نتیجه بخش تر این بیماران، گام های موثری در شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا برداشت.
آقازاده درباره بهبود روند نمونه گیری می_افزاید: درصد بالایی از افراد مبتلا به کرونا، بدون علایم پزشکی بوده و میتوانند منتقل کننده این بیماری باشند.بر این اساس روند نمونه گیری در استان از نمونه گیری بیماران بستری به سمت نمونه گیری از بیماران سرپایی و بستری تغییر نموده است.
به طوری که ظرفیت آزمایشگاه های استان از میانگین تقریبی ۷۰ تست در اوایل راه اندازی در روز به بیش از ۳۰۰ تست در روز افزایش یافته است. بنابراین با نمونه گیری سرپایی از افراد دارای علائم پزشکی بیماری و فاصله گذاری اجتماعی آنها با جامعه می توانیم از گسترش تعداد افراد بیمار در جامعه جلوگیری کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه می گوید: با افزایش تعداد نمونه گیری سرپایی از افراد دارای علایم اولیه بیماری، موجب افزایش تعداد موارد مثبت بیماران مبتلا شده است اما آنچه مهم است تشخیص زودرس بیماران کرونایی در سطح جامعه و درمان به موقع می باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


شش × 9 =