افزایش ۳ برابری آتش سوزی در مراتع و جنگل های آذربایجان غربی

افزایش ۳ برابری آتش سوزی در مراتع و جنگل های  آذربایجان غربی

گروه خبر: رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۳۷ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان رخ داده است.
به گزارش آراز آذربایجان، قاسمی افزود: در سال جاری ۳۷ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود ۳ برابر افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ مورد از این آتش سوزی ها در مساحتی بالغ بر ۱۵۶هکتار مربوط به جنگل های طبیعی استان است، تصریح کرد: همچنین ۲۲ فقره از این آتش سوزی ها به مساحت ۲۱۸هکتار مربوط به مراتع و ۵ مورد نیز به مساحت ۱۷هکتار مربوط به اراضی جنگلی است.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه ۹۹ درصد آتش سوزی ها تحت تاثیر عوامل انسانی است، اظهار کرد: تغییر اقلیم، خشکسالی ، معیشت مردم از دیگر عوامل افزایش تعادا آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.
قاسمی یاد آور شد: با وجود اینکه تجهیزات اطفای حریق در استان در سال جاری ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته اما بااین وجود نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات بیشتری هستیم.
وی با اشاره به اینکه یک پایگاه هوایی اطفای حریق نیز در استان راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: از این پایگاه هوایی در آتش سوزی جنگل های سردشت و تالاب کانی برازان نیز استفاده شده و هم اکنون یک بالگرد نیز در ارومیه جهت بهره مندی در صورت آتش سوزی احتمالی مستقر است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


3 + سه =