رييس سازمان جهاد کشاورزي استان خبرداد

افزایش ۲۳ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌غربی

افزایش ۲۳ درصدی خرید تضمینی گندم  در آذربایجان‌غربی

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۲۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از زارعان استان خریداری شده که ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.
به گزارش آراز آذربایجان ،اکبر کرامتی افزود: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم این استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تُن گندم از سطح گندم زارها برداشت شود.
وی با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده بطور کامل به کشاورزان پرداخت شده است، اضافه کرد: ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است.
کرامتی با اشاره به برنامه های سازمان برای سال زراعی جدید ادامه داد: تامین ۲۰ هزار تُن بذر اصلاح شده برای زارعان و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه ما توسعه کشاورزی قراردادی برای کشت محصول گندم آبی و اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با همکاری و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان است که در تمام مزارع گندم دیم باید آن را اجرا کنیم.
وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار تُن بذر اصلاح شده در طبقات مختلف پنج رقم گندم آبی و ۶ رقم گندم دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.کرامتی تاکید کرد: در سال زراعی جاری، زارعان استان در سطح بیش از ۲۱۱ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم را داشتند که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی یادآور شد: عملکرد خوبی توسط گندم کاران در خصوص مبارزه با انواع بیماری ها در سطح بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع انجام شد که در تولید محصول سالم و عاری از آفت و ذخیره آنها در سیلوها نقش موثری دارد.
آذربایجان غربی دارای ۲۳۵ هزار بهره بردار کشاورزی است که سالانه ۶٫۸ میلیون تُن محصول زراعی و باغی در این منطقه تولید و روانه بازار می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =