قائم مقام وزير راه و شهرسازي در اروميه خبر داد

افزایش وام‌ مسکن مهر در آینده نزدیک

افزایش وام‌ مسکن مهر در آینده نزدیک

گروه خبر: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تخصیص ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای افزایش میزان وام مسکن مهر در سطح کشور خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان احمد اصغری‌مهرآبادی در جلسه شورای تامین مسکن که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: در آذربایجان غربی به جز فاضلاب مشکل دیگری وجود ندارد، بنابراین با جدیت مسئولان می‌توان تا شهریور سال آینده پروژه‌ها را برای بهره‌برداری آماده کرد.
وی با اشاره به اینکه برای خدمات زیربنایی ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است، افزود: تا پایان شهریور ماه امسال حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های در دست اجرا تخصیص پیدا می‌کند.
مهرآبادی با اشاره به تشکیل یک کارگروه برای خدمات روبنایی از جمله مدرسه، مسجد، کلانتری و … گفت: برای این قبیل ساخت و سازها ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اظهار به اینکه دولت برای ساخت و ساز این پروژه‌ها به معنای واقعی مصمم است، خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی به جز فاضلاب مشکل حاد دیگری وجود ندارد، که با جدیت مضاعف می‌توان پروژه‌ها را برای بهره‌برداری آماده کرد.
وی با اشاره به اینکه بعضی از پروژه‌ها مجاز به دریافت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بودند، که برای دریافت ۲۵ میلیون تومان تقاضا کرده‌اند، بیان داشت: شورای پول و اعتبار پرداخت ۲ میلیارد تومان را مصوب کرده است، که بانک مسکن تامین آن را عهده‌دار شده است.
مهرآبادی با اظهار به اینکه سیاست دولت به پرداخت تسهیلات بعد از اتمام نازک‌کاری مبتنی است، ادامه داد: در کیفیت ساختمان، فراهم کردن امکانات کامل اعم از آب و برق و گاز و … باید دقت شود، تا بعدها مالکان واحدهای مسکونی معترض نشده و معضل‌های اجتماعی را پدید نیاورند.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تلاش هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن مهر برای پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد و اظهار داشت: جلب رضایت مردم همواره باید مورد توجه قرار گیرد، تا ساختمان‌های مناسبی ساخته و تحویل داده شود.
این مسئول در پایان با اظهار به اینکه مسئولان و هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن مهر باید مدیریت جهادی بر پروژه‌های مختلف اعمال کنند، ادامه داد: از این رهگذر موانع و مشکلات مختلف رفع می‌شود.
*اعمال مدیریت جهادی در اجرای پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی هم گفت: مدیریت جهادی بر اجرای پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان غربی باید اعمال شود.
قربانعلی سعادت اظهار داشت: برای اینکه پروژه‌‌های در دست اقدام سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسند، به اعمال مدیریت جهادی توسط مسئولان نیاز داریم.
وی با خطاب قرار دادن هیئت مدیره تعاونی‌ها بر ضرورت انجام عملیات اجرایی به صورت ضربتی تاکید کرد و ادامه داد: طولانی کردن عملیات ساخت و ساز زمان بهره‌برداری را به تاخیر انداخته و حق مردم به این وسیله تضییع می‌شود.استاندار آذربایجان غربی خطاب به مسئولان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: در ارتباط با نحوه اخذ مالیات از مجریان طرح مسکن مهر، دولت مصوبه‌ای داشته است، که نباید از آن عدول شود.
سعادت با اظهار به اینکه میزان قانونی اخذ مالیات در این مصوبه دولت مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مصوبه مورد اشاره همچنان از اعتبار قانونی برخوردار بوده و توسط دیوان عدالت اداری و مجلس شورای اسلامی ابطال نشده است.
وی با بیان اینکه ممیزان مالیاتی حق دریافت مالیات مضاعف از مجریان پروژه‌های مسکن مهر را ندارند، خاطرنشان کرد: در ارتباط با این موضوع مسائل و اشکالات زیادی دیده می‌شود، که باید مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای هر واحد بیش از ۳۰۰ هزار تومان مالیات نباید اخذ کنند، بیان داشت: برای پیشبرد سریع پروژه‌های مسکن مهر باید از طریق اجرای دقیق مصوبه‌ها و آئین‌نامه‌ها بستر لازم را فراهم کرد.
سعادت با بیان اینکه در این ارتباط مقوله‌ای با عنوان پیمانکار اصلی و فرعی وجود نداشته و برای یک کار فقط باید یک مالیات اخذ شود، اظهار داشت: موانع و مسائل پیش رو در ارتباط با این پروژه‌‌ها باید حل شود.
وی بر ضرورت رفع مشکلات پروژه‌های مسکن مهر توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف تاکید کرد و گفت: در صورت تکمیل و تحویل آن‌ها به مردم مشکل افراد زیادی در ارتباط با مسکن و سرپناه حل می‌شود.
*تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر آذربایجان غربی نیاز به ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار دارد
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم گفت: تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر شامل آب، برق، گاز و فاضلاب نیازمند تخصیص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.
خلیل محبت‌خواه با اشاره به اینکه در اغلب طرح‌های مسکن مهر استان مشکل جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب وجود دارد، افزود: این در حالی است که به دلیل معارض ملکی و کمبود اعتبار برخی سایت‌های مسکن مهر استان با مشکل تامین آب و برق و گاز نیز مواجه هستند.
وی با بیان اینکه تکمیل خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و فاضلاب در سایت‌های مسکن مهر آذربایجان غربی نیازمند تخصیص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار است، ادامه داد: همچنین حدود ۳٫۵ میلیارد ریال درخواست تخصیص یارانه مسکن به استان نیز ارائه شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ هزار و ۸۴ واحد در قالب تعاونی‌های مسکن مهر و ۱۲ هزار و ۶۴۲ واحد خودمالکی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی از ۸۲ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.
محبت خواه با بیان اینکه در مجموع ۳۶ هزار و ۷۲۶ واحد مجموع پروژه های تعاونی و خودمالکی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در دست احداث است، گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان یک هزار و ۸۴۰ پروژه با ۸۶ درصد پیشرفت اجرایی در حال اجراست و نه هزار و ۳۲۲ فقره دفترچه فروش اقساطی صادر شده است.
وی با اعلام اینکه میانگین پیشرفت اجرایی مساکن مهر در شهرستان‌های پیرانشهر، اشنویه، میاندوآب، بوکان و شاهین دژ بالای ۹۰ درصد است، گفت: در سایت‌های مسکن مهر گلمان و گلشهر دو شهر ارومیه به ترتیب با ظرفیت دو هزار و ۷۱۲ و چهار هزار و ۵۹۶ واحد بیش از ۲ هزار خانوار سکونت دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام اینکه در مناطق گلمان و گلشهر تا به حال امکان بهره برداری از شبکه فاضلاب میسر نشده است، ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۸ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات مسکن مهر در استان مصوب شده که از این میزان ۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − پنج =