- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

افزایش مهاجرت نیروهای متخصص از آذربایجان غربی به کشورهای همجوار

Posted By admin On شهریور ۴, ۱۳۹۹ @ ۳:۰۳ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مهاجرت نیروهای متخصص از آذربایجان غربی به کشورهای همجوار افزایش یافته و دلیل آن بی‌توجهی به تولید ثروت توسط بخش خصوصی و عدم سرمایه گذاری بخش دولتی در طرح های کشاورزی و صنعتی است. به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر اظهار داشت: مهاجرت نیروهای متخصص به کشورهای همجوار و فرار سرمایه، یکی از معضلات استان است که به دلیل وجود بروکراسی های اداری، بیشتر هم شده است و از دلایل عمده مهاجرت ها، بی‌توجهی به تولید ثروت توسط بخش خصوصی و عدم سرمایه گذاری بخش دولتی در طرح های کشاورزی و صنعتی است.وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت ها و فرار سرمایه باید در روند راه اندازی پروژه های تولید توسط بخش خصوصی تسهیل شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: از عوامل عقب ماندن استان، بی ‌توجهی به توسعه کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی است، لذا برای توسعه و پیشرفت استان باید مشکلات کشاورزی و صادرات استان حل شود.
ذاکر با بیان اینکه باید امنیت سرمایه گذاری را در استان تامین کنیم، گفت: ضرورت دارد در این زمینه از بروکراسی اداری کم کرده و برای جذب سرمایه‌گذار همت کنیم.
وی با بیان اینکه باید ظرفیت های استان را برای سرمایه گذاری معرفی کنیم، افزود: ضرورت دارد ظرفیت های سرمایه گذاری استان تدوین و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.این نماینده مجلس گفت: برای ارتقای شاخصه های تولید باید در امر سرمایه گذاری بیش از پیش موفق عمل کنیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d9%8a%d8%b4-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d9%86%d9%8a%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.