رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي:

افزایش مصرف قرص‌های ترامادول در قهوه خانه های سنتی استان

افزایش مصرف قرص‌های ترامادول در قهوه خانه های سنتی استان

گروه خبر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از افزایش مصرف قرص‌های ترامادول در قهوه خانه های سنتی استان خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان سرهنگ کریم اکبری در جمع خبر نگاران اظهار کرد: درصد معتادان به شیشه در استان به ۳۸/۸۸ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری اقدامات خوبی در جهت جمع آوری معتادان در استان نسبت به سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: افزایش ۱۲ درصدی جمع آوری معتادان در ۷ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر این مدعاست.
اکبری با اعلام اینکه هیچ گونه مرکز ترک اعتیاد غیر مجازی در استان وجود ندارد، تعداد مراکز ترک اعتیاد استان تا آخر سال ۹۱ را ۴۱ مرکز عنوان کرد و افزود: اکنون با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تعداد این مراکز به ۹۱ مرکز افزایش یافته است.
وی با اشاره به مثلث شومی که دشمنان کشور علیه مردم ایران ترسیم کرده‌اند، اضافه کرد: رواج اعتیاد و مواد روان‌گردان، ترویج مشروبات الکلی و گسترش رفتارهای پرخطر سه ضلع مثلثی را تشکیل می‌دهند که هر سه تکمیل کننده هم بوده و در راستای تضعیف بنیان‌های جامعه فعالیت می‌کنند.
اکبری تریاک، هروئین و شیشه را سه مواد پرمصرف در بین معتادان آذربایجان غربی برشمرد و تصریح کرد: با وجود افزایش یک هزار و ۳۸۲ درصدی کشفیات شیشه در استان، ۳۸/۸۸ درصد معتادان استان را معتادان به شیشه تشکیل می‌دهد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود به افزایش مصرف قرص ترامادول در قهوه خانه های سنتی استان بعد از مصرف قلیان اشاره کرد و گفت: بعد از مصرف قلیان نوعی سردرد در فرد ایجاد می‌شود و چون اکثر مصرف کنندگان قلیان جوانان هستند، بسیاری از سودجویان از فرصت استفاده کرده و برای رفع سردرد این افراد اقدام به تشویق جوانان به مصرف ترامادول می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و عوامل مشاهده شده در کمپ‌های ترک اعتیاد اغلب مصرف کنندگان قرص ترامادل در انتها برای کاهش درد بدن خود گرایش به تریاک پیدا می‌کنند که افزایش این امر در استان روندی نگران کننده را بیانگر می‌شود.
اکبری در ادامه بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و رسانه جهت مقابله اساسی با این پدیده تاکید کرد و افزود: برای مقابله با این امر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به خصوص اطلاع رسانی امری لازم و ضروری است تا خانواده‌ها را از پیامدهای مصرف قلیان جوانان آگاه کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


دو + 4 =