معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

افزایش قیمت مواد پروتئینی مردم را با مشکل مواجه کرده است

افزایش قیمت مواد پروتئینی مردم را با مشکل مواجه کرده است

گروه خبر:معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: با صدور مجوزهای جدید، حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان و تغییر وضعیت مرغداری های گوشتی به تخم گذار می توان شاهد افزایش عرضه و کاهش قیمت گوشت سفید در بازارهای مصرف استان بود.
نادر صفرزاده ، با بیان اینکه باید از ظرفیت های مرزی استان در جهت کاهش و تثبیت قیمت مواد پروتئینی استفاده شود، اظهار کرد: متاسفانه افزایش قیمت مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ اقشار مختلف جامعه را با مشکل مواجه کرده و دولت مصمم است در دوحوزه تامین رضایت مصرف کننده و کمک به تولیدکنندگان وارد عرصه شود.
وی ازمسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان خواست با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، هر چه سریعتر نسبت به حل این مشکل و تامین گوشت و تخم مرغ با قیمت مناسب اقدام کنند.
صفرزاده افزود: با واردات موقت دام زنده از کشورهای همسایه که قیمت مناسبتری نسبت به داخل کشور دارند، علاوه بر تاثیر بر کاهش قیمت مرغ زمینه فعالیت کشتارگاههای استان نیز فراهم می شود .
وی همچنین از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خواست برای تامین و کاهش قیمت تخم مرغ مصرفی استان نیز علاوه بر زمینه سازی برای واردات تخم مرغ از سایر استان ها، نسبت به تغییر مجوز مرغداری های گوشتی به تخم گذار اقدام کنند.
در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید مواد پروتئینی در استان مهمترین دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ را فصلی خواند و گفت گرمای بالای هوا در استانهای مختلف و بعضا جلوگیری از جوجه ریزی در این شهرها ،تامین مرغ و تخم مرغ را در کشور با مشکل مواجه کرده است .
کریم زاده افزود کاهش جمعیت دامی و صادرات گوسفند زنده در ماههای قبل از عمده دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در استان است.
وی افزود در دو سال گذشته نتوانسته ایم تسهیلات لازم را در اختیار واحدهای پروار بندی و پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان قرار دهیم که این امر نیز در کاهش توان واحدهای داخلی در تولید موثر بوده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازاستانداری آذربایجان غربی ، اسکندری مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم در این جلسه از وضعیت بازار گزارشی ارائه کرد و گفت : آماده ایم برای واردات و توزیع مواد پروتئینی با هدف کاهش قیمتها در استان اقدام کنیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 4