نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

افزایش قیمت‌ فرآورده‌های سوختی عاملی اصلی تورم

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی باعث افزایش تورم است.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۳ مهم‌ترین موضوع بالا رفتن نرخ فرآورده‌های سوختی مثل (گاز، بنزین، نفت و…) است که افزایش قیمت این فرآورده‌ها باعث افزایش تورم خواهد شد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تورم عموماً به معنی افزایش مداوم و مستمر سطح عمومی قیمت‌ها در نظر گرفته می‌شود.
فتاحی اذعان داشت: رشد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نرخ تورم در مناطق شهری ایران معیار سنجش تغییرات قیمت کالاها و خدماتی است که توسط خانوارهای شهرنشین ایرانی به مصرف می‌رسد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شاخص به عنوان وسیله‌ای برای اندازه‌گیری سطح عمومی قیمت‌ها، یکی از بهترین معیارهای سنجش قدرت خرید داخلی پول کشور به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر آمارهای مرکز آمار مبنی بر کاهش تورم نقطه به نقطه تا مرز ۲۵ درصد یادآور شد: با وجود مهار تورم در کشور این ارقام به منزله کاهش قیمت‌ها نیست، بلکه روند افزایش قیمت‌ها در حال تغییر بوده و امیدواریم به حالت نزولی برسد.
فتاحی با اشاره به این که دولت در سال آینده با اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی به دنبال مهار کردن تورم است، افزود: اکنون نرخ تورم کاهنده است و پیش‌بینی می‌کنیم از ۲۵ درصد هم بیشتر کاهش یابد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رشد بیکاری با حدود ۱۵ درصد در استان سیر صعودی را طی کرده و در رابطه با معضل بیکاری تدابیر و اقدامات جدیدی صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال که باید به حل ریشه‌ای تورم و رکود پرداخت، برای دولت، دو موضوع امنیت غذایی و سلامت مردم از حساسیت و فوریت برخوردار است.فتاحی گفت: در مورد شیب اصلاح قیمت‌ها، نحوه حمایت از تولید، کیفیت حمایت از خانوارهای آسیب‌پذیر باید با هدف اصلاح بخش انرژی ولی با ملاحظات اقتصاد کلان صورت گیرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی لازمه توفیق در اجرا را همکاری دولت و مجلس و حمایت و مشارکت همه مردم دانست و استفاده از نظرات نمایندگان مجلس را برای تکمیل طرح ضروری برشمرد.وی تاکید کرد: دولت تلاش می‌کند از سویی تورم را مهار کند که اکنون این اقدام صورت گرفته و پیش‌بینی این است که تورم در سال آینده به پایین‌ترین نقطه ممکن برسد.
* عدم پرداخت حقوق پزشکان روستا موجب کمبود پزشک است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عدم پرداخت حقوق پزشکان روستا موجب کمبود پزشک است.فتاحی اظهار داشت: یکی از ارکان‌ خدمت‌‌رسانی در روستاها و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها وجود پزشک در مراکز روستایی است.وی افزود: مردم در مراجعات خود به مراکز درمانی با مشکلات زیادی به علت کمبود نیرو در مناطق روستایی مواجه می‌شوند.
فتاحی ادامه داد: دسترسی نداشتن به پزشک حاذق و توانمند در روستاهای آذربایجان غربی یک مشکل جدی قلمداد می‌شود که باید برای رفع این معضل گام‌های بلندی از سوی مقامات ملی و استانی برداشته شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم پرداخت به موقع حقوق و ناچیز بودن درآمد پزشکان روستایی نسبت به پزشکان فعال در بخش درمان و بیمارستانی از جمله علل عدم گرایش پزشکان برای خدمت در مناطق روستایی قلمداد می‌شود.
وی در رابطه با مشکلات نبود پزشک در روستاها اشاره کرد و گفت: با اهتمام و جدیت مسئولین و نمایندگان دولتی خواستار پیگیری و رسیدگی به این موضوع هستیم. فتاحی به برنامه‌ریزی هدفمندی دهیاران برای توسعه بیش از پیش روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به مشکلات مردم شناخت پیدا کرده تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات اقدام و اگر اهمال و کم ‌کاری از سوی مسئولین صورت گرفته رسیدگی کنند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدمات سازمان تامین اجتماعی بر کسی پوشیده نبوده و پیشرفت قابل توجهی داشته که انتظار می‌رود کیفیت خدمات به ویژه در مناطق روستای بیشتر شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


8 − یک =