فرماندار اروميه:

افزایش غیرمنطقی قیمت گوشت در ارومیه با جدیت پیگیری می شود

افزایش غیرمنطقی قیمت گوشت در ارومیه با جدیت پیگیری می شود

گروه خبر: فرماندار ارومیه با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت در ارومیه با وجود عدم کمبود غیرمنطقی است گفت: افزایش غیرمنطقی قیمت گوشت در این شهرستان باید بررسی و علت های آن معلوم شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، علیرضا ملامحمدی زاده در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان ارومیه افزود: وقتی که کمبود گوشت در شهرستان نداریم چرا باید با افزایش قیمت این کالا روبرو باشیم و باید این موضوع ریشه یابی شود.
وی ادامه داد: نظارت مستمر دستگاه های متولی بر توزیع گوشت در سطح شهرستان ضروری است و باید با جدیت این نظارت ها صورت گیرد.
محمدی زاده اظهار داشت: با برنامه ریزی صحیح در تامین مایحتاج مردم، می توان بسیاری از نیازهای شهروندان را برآورده کرد و فرمانداری ارومیه به صورت جدی پیگیر مطالبات شهروندان است.
فرماندار ارومیه بیان کرد: در ماه های گذشته قاچاق دام در این شهرستان وجود نداشت و تدابیر امنیتی و شرایط جوی فصلی در کاهش چشمگیر قاچاق دام در مرزهای شهرستان ارومیه تاثیرگذار بوده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: در توزیع گوشت و مایحتاج مردم، باید نیازهای قشر آسیب پذیر جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
زهرا روحی افزود: دستگاه های متولی عضو کارگروه تنظیم بازار شهرستان ارومیه با مدیریت درست می توانند همکاری سازنده در رفع مشکلات مردم داشته باشند.
قیمت گوشت طی هفته های گذشته رشد صعودی داشته و به بیش از ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.
این در حالی است که معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اعلام اینکه طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد، گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.
علیرضا محمودی اظهار داشت: بیش از ۱۷۲ هزار واحد صنفی و غیر صنفی توسط اکیپ های بازرسی در سطح استان بازرسی بعمل آمده، که از این تعداد ۷ هزار و ۹۰۹ مورد منجربه تشکیل پرونده با ۹ هزار و ۱۱۸ نوع تخلف، به ارزش تقریبی ۳میلیارد و ۸۲۰میلیون ریال که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا در ۱۱ ماهه امسال تعداد سه هزار و ۵۶۶ مورد بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی و سردخانه ها در استان انجام گرفته که از این تعداد ۱۱۹ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: عمده تخلف این واحدها با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … بوده و ارزش ریالی پرونده های متشکله ۷۹۹ میلیارد ریال است که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
وی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در این استان تشکیل شده که از این تعداد پرونده احتکار ۱۸ فقره مربوط به شهرستان ارومیه به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال و ۳۲ فقره به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان ها است که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده اند.
محمودی متذکر شد: تعداد سه هزار و ۷۶۶ مورد بازرسی نیز درباره کالای گوشت قرمز گرم و سرد صورت گرفته که از این تعداد ۱۱۲ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
وی با اشاره به انجام پنج هزار و ۱۹۹ مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ، اظهار کرد: ار این تعداد ۱۱۸ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآور شد: سامانه ۱۲۴بازرسی و نظارت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی درخصوص گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب، عدم درج قیمت و … است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


1 × = هفت