نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

افزایش دلالی نتیجه اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی است

افزایش دلالی نتیجه اخذ مالیات از  سود سپرده های بانکی است

گروه خبر:عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی سبب افزایش سفته بازی و دلالی در بازار ارز می شود، گفت:با اخذ مالیات از سپرده های بانکی نقدینگی از نظام بانکی خارج نمی شود، بلکه به سمت موسسات مجاز و غیر مجاز هدایت می شود. روح الله بیگی ئیلانلو در گفت وگو با خانه ملت، ضمن انتقاد از اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی گفت: اخذ مالیات از سپرده های بانکی سبب خروج پس‌اندازهای مردم از سیستم بانکی و به هم خوردن تعادل میان منابع و مصارف بانک‌ها می شود. نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: از دیگر مضرات اخذ مالیات از سپرده های بانکی افزایش سفته‌بازی و سوداگری در بازار ارز و طلا و بازارهای غیر شفاف پولی و مالی است و در وضعیت فعلی کشور به بی‌انضباطی‌های اقتصادی دامن خواهد زد.
بیگی ئیلانلو با بیان اینکه بازارهای موازی آمادگی دارند تا این منابع را به سمت خود ببرند، ادامه داد: با اخذ مالیات از سپرده های بانکی نقدینگی از نظام بانکی خارج نمی شود، بلکه تنها شکل آن تغییر کرده و به سمت موسسات مجاز و غیر مجاز هدایت می شود.
وی با اشاره به وجود مجموعه عظیمی از موسسات غیرمجاز در کشور،اظهارداشت: درحال حاضر در ساختار اقتصادی ما یک مجموعه موسسات مالی غیرمجاز فعالیت می کنند که درصد قابل توجهی از مجموع منابع اقتصادی کشور را در اختیار دارند و اخذ مالیات از نرخ سود سپرده های بانکی سبب خواهد شد که سپرده گذاران سرمایه خود را نزد این موسسات قرار دهند.
بیگی ئیلانلو افزود:در صورت اخذ مالیات از سپرده ها شاهد فرار سرمایه ها از نظام متشکل پولی به شبکه غیرمتشکل پول خواهیم بود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از فرار مالیات ها به دلیل عدم اجرای نظام جامع اطلاعاتی در کشور است، تصریح کرد: با اجرای صحیح نظام مالیاتی درآمدهای آن به شکل صحیح وصول می شود و نظام اقتصادی کشور کارآمد و منضبط می شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اخذ مالیات از هر نخ سیگار تولید داخل و همچنین شرکت های خارجی به میزان برابر احجاف در حق تولید داخلی است. روح الله بیگی ئیلانلو با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید ملی،گفت: اخذ مالیات از هر نخ سیگار تولید داخل و همچنین شرکت های خارجی به میزان برابر احجاف در حق تولید داخلی است.نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تولیدکنندگان داخلی ضرورت دارد مشوق هایی به آن ها ارایه شود؛بنابراین در رابطه با تولید سیگار نیز باید حمایت های لازم از شرکت دخانیات ایران انجام شود.
وی در خصوص ضرورت ارایه مشوق های مالیاتی، افزود: برای حمایت از سیگار تولید داخل باید میزان پرداخت مالیات و عوارض شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی یا حتی مشارکتی متفاوت و پایین تر باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: باید توجه داشت شرکت هایی که صددرصد ایرانی هستند در اولویت تخفیف های مالیاتی قرار بگیرند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری در خصوص سال “اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل”،گفت:در سال جاری باید حمایت عملی از تولید ملی صورت بگیرد که در این زمینه حمایت از تولید سیگار داخلی برای مقابله با قاچاق باید در دستور کار قرار بگیرد.
نمایندگان در ادامه بررسی بودجه ۹۵ کل کشور بند ج تبصره ۷ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور را مصوب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند الحاقی بخش درآمدی تبصره ۷ این لایحه مصوب کردند از ابتدای سال ۹۵ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۵۰۰ ریال، تولید مشترک مبلغ ۳۵۰ ریال و تولید داخلی مبلغ ۱۰۰ ریال به عنوان عوارض اضافه شود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از واردکنندگان و تولیدکنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۶۰۱۵۵ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


6 − دو =