رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه خبرداد

افت ٣٠ درصدی فروش در بازار پوشاک ارومیه/قدرت خرید مردم کاهش یافته است

افت ٣٠ درصدی فروش در بازار پوشاک ارومیه/قدرت خرید مردم کاهش یافته است

آراز آذربایجان -رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه گفت: مردم رغبت لازم برای خرید پوشاک داخلی را ندارند.
امیر حسینی در خصوص رغبت بالای مردم به خرید کالاهای خارجی تصریح کرد: با وجوداینکه ۷۰درصد کالاهای موجود در بازار از تولیدات داخلی است، اما مردم به دلیل عدم رضایت کافی از کیفیت تولیدات داخلی، به تولیدات خارجی رغبت بیشتری دارند.
حسینی با بیان اینکه ۸۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان وارداتی است افزود: بی ثباتی و نوسانات ارزی تاثیر زیادی در قیمت تمام شده اجناس تولیدکنندگان دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش قیمت ارز قیمت پوشاک همچنان کاهش نیافته است، خاطر نشان کرد:فروشندگان اجناس خود را در دورانی که قیمت ارز افزایش یافته بود وارد کرده اند و مجبور به فروش کالاها با همان قیمت می شوند.
رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت پوشاک نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد:با توجه به نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی جامعه و کاهش قدرت خرید مردم، فروشندگان با کاهش ۳۰ درصدی فروش اجناس خود مواجهند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت پوشاک تنها از ناحیه فروشندگان نیست و قیمت لوازم جانبی پوشاک نیز افزایش زیادی داشته است.
حسینی در خصوص وضعیت بازار پوشاک در سال آِینده اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده با افزایش سطح- کیفی محصولات تولیدکنندگان و بالا رفتن رغبت مردم به خرید کالای ایرانی میزان تولید واحدهای تولیدی پوشاک نیز نسبت به سال جاری افزایش یابد؛ نقش مردم در حمایت از تولید ملی نیز می تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر مردم تولید کنندگان را مورد حمایت قرار دهند، در سال آینده توازن قیمت در بازار را مشاهده خواهیم کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


7 + = دوازده