آراز آذربایجان گزارش می دهد

افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن مهر در استان تا پایان سالجاری

افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن مهر در استان تا پایان سالجاری

گروه گزارش:مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲۰۰ واحد مسکن مهر با صرف اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در استان تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد
شورای حمل ونقل آذربایجان غربی، در نشست خبری سخن از اقداماتی که انجام داده و یا در دست بررسی قرار دارند، گفتند، حال با توجه به وضعیت راه ها در استان باید دید این اقدامات تا چه اندازه رضایت مردم را به همراه داشته و به چه میزان از تصادفات آن می کاهد.
رییس شورای حمل و نقل و مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، هفته دولت را فرصتی برای دستگاه های اجرایی، در راستای مروری بر اقدامات و فعالیت های آن ها دانسته و اظهارداشت: هفته دولت فرصتی است برای دستگاه های اجرایی تا به مرور فعالیت ها در حوزه خود بپردازند و نسبت به تکمیل نواقص آن ها اقدام کنند.
ابراهیم مبارک قدم عملکرد این اداره را در خصوص محور تکاب، این چنین بیان کرد: رای زنی های این محور در سال گذشته مورد بررسی واقع شده و مطالعات آن در مسافتی به طول ۴۷ کیلومتر انجام گرفته است.
وی افزود: محور تکاب از لحاظ دسترسی مناسب به منطقه گردشگری تخت سلیمان و معادن زری شوران از اهمیت خاصی برخوردار است.
این مسوول در خصوص سایر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان های استان بیان کرد: بهسازی راه اصلی، خوی، قطور و رازی به طول ۴۰ کیلومتر و ساماندهی ورودی شهرستان های همچون مهاباد و پیرانشهر نمونه ای دیگر از پروژه های عمرانی هستند.
مبارک قدم، شاخص برخورداری راه های روستایی را از راه های آسفالته را تا کنون ۸۱ درصد خوانده و گفت: در سالجاری بر آن هستیم که این شاخص را تا میزان ۸۵ درصد ارتقا دهیم.
این مسوول در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به فعالیت های عمرانی استان بیان کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۷ پروژه عمرانی در استان توسط اداره کل راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اجرای این پروژه ها فضای شهری و راه های استان را بهبود بخشیم.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی، با اعلام اینکه یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکن مهر در سه ماهه گذشته در استان به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در سالجاری نیز ۲۰۰ واحد مسکن مهر با صرف اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات کم بهره بانکی افتتاح می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این نشست بیان کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۵ پایانه رسمی از ۲۳ پایانه رسمی از مهمترین مناطق کشور به حساب می آید‌.
*تردد سالانه ۳ میلیون مسافر در مرزهای استان
ارسلان شکری، تردد سالانه مسافران را در مرزهای استان ۳ میلیون نفر خوانده و اعلام کرد: ۷ میلیون نفر مسافر هر سال در داخل استان به تردد و گردشگری می پردازند.
وی اعلام کرد: یازده هزار و ۵۰۰ میلیون تن انواع کالا از ۱۶۹ شرکت تجارتی توسط ۱۶ هزار و ۵۰۰ راننده حرفه ای و دارای کارت هوشمند جا به جا می شوند.
این مسوول، کالاهایی از جمله سیمان، سنگ، غلات و چغندرقند را از جمله مهمترین کالاهای صادراتی دانسته و اعلام کرد : در آذربایجان غربی، ۲ هزار کیلومتر از راه های استان نیاز به بازسازی، روکش و لکه گیری دارند.
*اجرای ۵ هزار آزمایش توسط آزمایشگاه فنی خاک استان
مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی بیان کرد: پروژه های عمرانی که محور اصلی توسعه همه جانبه استان هستند توسط آزمایشگاه خاک تایید کیفیت می شوند.
علیرضا سورچی، بیان کرد: آزمایشگاه فنی خاک از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون، ۵ هزار آزمایش را در قالب ۵۰۰ پروژه به انجام رسانده است.
وی گفت: آزمایشگاه خاک در ۳۸ محل پروژه عمرانی در استان مستقر بوده و آزمایشات مستمر را در راستای کنترل کیفیت عهده دار بوده است.
المیرا نوری

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۰ ب.ظ

دیدگاه


+ سه = 8