نماينده مردم سردشت در مجلس :

اغلب صندوق های بازنشستگی کشور ورشکسته شده اند

اغلب صندوق های بازنشستگی کشور ورشکسته شده اند

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود وضعیت بازنشستگان تخصیص اعتبارات حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا دولت بتواند هرساله این بودجه را به صورت سنواتی اجرایی و به تدریج پرداخت کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: این موضوع را از ۲ سال پیش پیگیری می کنم. حدودا ۲۰صندوق بازنشستگی داریم که به جز صندوق بازنشستگی بانک ها و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بقیه صندوق ها وضعیت خوبی ندارند و ورشکسته شده‌اند و همیشه از منابع عمومی دولت، کمک گرفته اند.وی ادامه داد: درخواستی که سال ۹۷ داشتیم حدودا ۲هزار میلیارد تومان برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان بود که در نهایت ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح، تخصیص داده شد که باید توجه داشت که با این ارقام نمی شود همسان سازی کرد.خضری اظهار کرد: در بین بازنشستگان کسانی هستند که با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس بازنشسته شده اند اما میزان دریافتی شان به اندازه بازنشسته دیپلمه نیست پس همسان سازی حق این عزیزان است.نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید هرساله به صورت سنواتی اعتباراتی برای این بخش لحاظ کند. با کمک دولت و باتوجه به قدرت مانور دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توان برای بهبود وضعیت بازنشستگان کاری انجام داد. تخصیص اعتبارات حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا دولت بتواند هرساله این بودجه را به صورت سنواتی اجرایی و به تدریج پرداخت کند.وی گفت: بازنشستگان در سنی هستند که یا فرزندشان در شرف ازدواج بوده و یا فرزند دانشگاهی دارند و هزینه بر آنها تحمیل می شود. نباید اجازه دهیم که بازنشستگان شرمنده خانواده خود شوند.خضری بیان کرد: سن بازنشستگی به علت کهولت سن، بیماری و … است ولی حقوق آنها به علت اینکه همسان سازی انجام نشده افزایش نداشته است.
رئیس کمیته بیمه و رفاه اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه ۹۸ تبصره_هایی در این خصوص داریم که مجلس کم کم به این موضوع ورود کرده و باید تعیین تکلیف شود و دولت را مکلف کنیم که میزان مشخصی را برای هر سال تعیین کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


1 + = نُه