- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اعضای بدن مرد ۵۰ ساله در آذربایجان‌غربی به سه نفر حیات دوباره بخشید

Posted By admin On مهر ۱۱, ۱۴۰۱ @ ۸:۳۹ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان،مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی گفت: دهمین مورد اهدای عضو در این استان طی سال جاری و دومین مورد در مهر ماه، با اهدای اعضای بدن مرد ۵۰ ساله مرگ مغزی شده اهل شوط به ثبت رسید.
علی افشانی افزود: اعضای بدن «نعمت اللهوردی‌زاده» مرد ۵۰ ساله اهل شوط که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.
وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو این مرد در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، ۲ کلیه این بیمار مرگ مغزی شده به ۲ بیمار اهل ارومیه و سلماس که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.
وی ادامه داد: کبد این فرد نیز به یک بیمار اهل مهاباد به بیمارستانی در تبریز فرستاده شد تا به او پیوند زده و فرصت زندگی دوباره‌ای پیدا کند.
اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.
در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می‌کنند.
سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو می‌یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می‌کنند این در حالیست که روزانه هفت تا ۱۰ نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%af-%db%b5%db%b0-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.