- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اعتماد مردم جلب نشود انتخابات سردی پیش رو خواهیم داشت

Posted By admin On آبان ۲۱, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۰۲ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم نقده در مجلس با بیان اینکه اعتماد مردم جلب نشود انتخابات سردی پیش رو خواهیم داشت گفت : برای مرتفع کردن این موضوع باید چاره اندیشی شود .
عبدالکریم حسین زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد ساز و کار اصلاح‌طلبان که به “طرح سرا ” معروف شده است گفت: چند ایراد را به ما اصلاح طلبان در لیست بندی های گذشته و ائتلاف های که انجام شده است وارد کرده اند، ما ضمانت فعالیت و همکاری با افرادی که انتخاب می‌شوند را بعد از رای آوری نداشتیم و مردم از این لیست بندی ها احساس رضایت و امنیت نداشته اند. یعنی هم در مورد نحوه بستن لیست و هم در مورد نحوه فردای بعد ازرای آوری نقدهایی به ما وارد بوده است.
نایب رئیس فراکسیون امید ادامه داد: برای مرتفع کردن این موضوع باید چاره اندیشی انجام می شد که کمیته سیاست گذاری استراتژی ها و راهبردهای شورای عالی سیاست گذاری برای این موضوع همفکری کردند و به این نتیجه رسیدند که باید از شرایطی که الان در آن هستیم یک گام جلوتر برویم شاید این شرایط هم صددرصد مطلوب و رفورم خواهانه ای نباشد اما در هر صورت یک گام رو به جلو است .
عضو کمیسیون عمران افزود: برای مرتفع کردن این دو دغدغه و اینکه تمام نگاه‌ها نسبت به انتخابات آتی این است که احتمالا انتخابات سرد و با مشارکت بالا نباشد و اعتماد به لیست وجود نداشته باشد این طرح ارائه شده است و با این طرح به نوعی مردم در تدوین و بستن لیست ها مشارکت و قدرت انتخاب خواهند داشت و این اطمینان خاطر به آنها داده می شود که آنها هم در بستن نقش داشته اند و همین باعث شود که درعین حال که مشارکت بالا می رود اطمینان آنها به لیست ها افزایش یابد.
نماینده مردم اشنویه و نقده ( آذربایجان غربی) در مجلس در مورد مخالفت برخی گروه‌های اصلاح طلب با این طرح گفت: تقریبا در سه جلسه قبل در شورای عالی اصلاح طلبان انتقاداتی نسبت به این طرح وارد شد که ما تاکید کردیم این انتقادات را دریافت می کنیم و دوستان کمیته سیاست گذاری و کسانی که به دنبال طراحی این سامانه هستند ایرادات را رفع کنند وگویااز همه احزاب سیاسی بازخورد گرفته اند و ایرادات را رفع کردند و به خودشان بازخورد دادند در عین حال به رابطین آنها نیز اطلاع داده شده است ضمن اینکه اعضا کمیته با شورای مرکزی یا اعضا احزابی که نسبت به این طرح انتقاداتی داشتند جلسه داشته اند که اختلافات رفع شود.
وی با بیان اینکه این طرح سه چهارم رای اعضا را کسب کرده است گفت: احزابی که منتقد این طرح هستند اگر مکانیزمی بهتراز این مکانیزم دارند ارائه دهند و ما از پیشنهادات دراین زمینه استقبال می کنیم.
حسین زاده در مورد مهمترین نقدهای که به این طرح وراد است گفت: یکی از نقدها این است که اعضا حقیقی شورای عالی سیاست گذاری به صورت دموکراتیک تر باید انتخاب می شد که ما می گویم فرصت برای این انتخاب وجود نداشته است .اما سوال مااین است که چرا که ۲۸ نفری که دبیران احزب هستند خودشان در جلسات حضور پیدا نمی کنند که بروی این مسائل گفت وگو و چانه زنی شود و نقاط اختلافی رفع و طرح با پختگی اجرا شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%ac%d9%84%d8%a8-%d9%86%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d8%af%d9%8a-%d9%be%d9%8a%d8%b4/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.