نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس:

اعتماد آسیب‌دیده مردم به دولت باید ترمیم شود

اعتماد آسیب‌دیده مردم به دولت باید ترمیم شود

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد مردم به دولت در سال‌های گذشته آسیب دیده و باید توسط مدیران این اعتماد، ترمیم شود.
موید حسینی صدر در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود این دید مردم به دولتی ها، اقدامات مدیران در حوزه های مختلف است که می تواند بسیار کارساز باشد.
وی اضافه کرد: این امر را در بسیاری از موارد شاهد بوده ایم که از جمله آن می توان به حوزه اشتغال و تبعیض های موجود در این عرصه اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در برخی موارد شاهد بوده ایم که با وجود عدم اشتغال فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد، تعدادی افراد غیر تحصیل کرده در ادارات جذب شده اند که این امر در اعتماد مردم خدشه وارد کرده است. وی اظهار کرد: باید تجدیدنظر اساسی در حوزه های مختلف به ویژه در آذربایجان غربی ایجاد شود تا بتوانیم روند توسعه استان را با توجه به قابلیت های موجود، شتاب بخشیم.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، وضعیت آذربایجان غربی را به دلیل قرار گرفتن در مرز ایران و ترکیه بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: همیشه گفته شده است که در صدد افزایش مراودات مرزی بین ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار هستیم ولی عملا کار خاصی در این خصوص انجام نشده که در صورت عمل به این کار، می توان شاهد رونق بسیار زیاد در آذربایجان غربی بود.حسینی صدر در خصوص دیگر مشکلات استان، گفت: بیکاری، جایگاه بیست و نهم استان در سهم تولید ناخالص ملی، عدم توجه به مرزهای استان در حوزه زیرساخت به ویژه مرز رازی، عدم استفاده از توان بخش خصوصی، فرآوری نکردن سنگ های معدنی در استان و فروش خام آنها و موضوع دریاچه ارومیه و افزون بر ۲۳ هزار چاه غیرمجاز در این حوضه از جمله مشکلات استان است که باید برای آنها راهکارهای اساسی با تدبیر دولت و همراهی مدیران اندیشیده شود.
آذربایجان غربی، در حال حاضر در رتبه بیست و نهم از سهم تولید ناخالص ملی در بین ۳۱ استان کشور قرار دارد که این رتبه برای نخستین بار توسط سعادت استاندار آذربایجان غربی در آیین معارفه اش مطرح شد و در ماه‌های گذشته بارها بر آن تاکید شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


4 + = سیزده