اظهارات دکتر روحانی در سازمان ملل زمینه ساز صلح جهانی است

اظهارات دکتر روحانی در سازمان ملل  زمینه ساز صلح جهانی است

گروه خبر: ضو فراکسیون اهل سنت و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، زمینه ساز آرامش در خاورمیانه و تحکیم مبانی صلح در جهان است.
عابد فتاحی در گفت و گوی اختصاصی افزود: حضور موفق دکتر روحانی در سازمان ملل و دیدارهای سازنده ایشان با سران کشورهای مهم جهان، موفقیت بزرگی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی بود.
وی اضافه کرد: دکتر روحانی در این سفر ضمن آنکه با اقتدار از حقوق حقه ملت ایران و تمام ملت‌های مظلوم جهان دفاع کرد، اعتدال و نرمش قهرمانانه را نیز به عنوان یک گفتمان سازنده و خردگرایانه به جهانیان معرفی کرد. فتاحی یاد آور شد : سفر موفق هیئت ایرانی به نیویورک فرصت بسیار مغتنمی بود تا جهانیان پیام صلح و دوستی و ذلت ناپذیری ملت ایران را یک‌بار دیگر از زبان رئیس جمهوری بشنوند که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت قاطبه ملت ایران است.
وی گفت : دکتر روحانی و هیئت همراه وی در سازمان ملل به درستی غبار اتهام‌ها و تهمت‌های واهی علیه ملت ایران را که توسط صهیونیست‌ها در جهان منتشر شده است کنار زد و چهره واقعی، شفاف و انسانی نظام اسلامی را به مردم جهان نشان داد.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت، اظهار تمایل رییس جمهور آمریکا و دیگر دولت‌های غربی برای گشودن باب مذاکره با ایران را از مهم‌ترین دستاوردهای سفر هیئت ایرانی به نیویورک دانست و افزود: نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات جدید در روابط ایران با غرب، نشان می‌دهد که دیپلماسی جمهوری اسلامی در مسیر درستی حرکت می‌کند.
فتاحی یادآور شد : رفتارهای متمدنانه هیئت ایرانی، اظهارات و موضع گیری‌های خردمندانه و عقلانی رئیس جمهوری، موجب سرافرازی ملت ایران شد و افق جدیدی را برای برقرار صلح و آرامش در منطقه باز کرد.
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس اضافه کرد: دکتر روحانی در اولین سفر خارجی به شعارهای انتخاباتی خود که همان اعتدال و عقل گرایی بود به درستی عمل کرد و بدون تردید این حرکت در بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، رفع تحریم‌ها و برقراری تعامل سازنده با جهان، نقش موثری ایفا خواهد کرد.
فتاحی اظهار کرد : گفتمان اعتدال دکتر روحانی بدون شک به بسته شدن پرونده هسته ای ایران و گشوده شدن دروازه های صلح و دوستی به روی ملت‌های جهان کمک بزرگی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه تاکید بزرگ رهبر معظم انقلاب بود گفت : رئیس جمهور نیز با حرکت در امتداد خط رهبری، توانست در صحنه بین‌الملل جایگاه ایران اسلامی ارتقاء دهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 28