- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اصولگرایان و اصلاح طلبان انسجام خود را در مسئله هسته‌ای حفظ کنند

Posted By admin On بهمن ۹, ۱۳۹۲ @ ۷:۰۲ ق.ظ In ارومیه,سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم همه دلسوزان انقلاب از اصولگرایان و اصلاح طلبان انسجام و هماهنگی در موضوع هسته‌ای را حفظ کنند.
به گزارش مهر، جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در ابتدای تذکر شفاهی خود به نمایندگی از مردم آذربایجان غربی از مقام معظم رهبری به خاطر انتخاب حجت الاسلام علوی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این استان تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی آنچه در کشور شاهد هستیم اتفاق نظر همه دلسوزان انقلاب تحت لوای فرامین رهبری در خصوص موضوع هسته‌ای است، گفت: این یک دلی و همگامی و با هم بودن برای پیشبرد اقدام بزرگی چون مسئله هسته‌ای ضروری است، طبیعی است در مقابل دشمنی که آمده تا هویت تکنولوژیک ما را از بین ببرد این ایستادگی ضروری است و انسجام درونی پیام مهمی به دنبال دارد.
نماینده مردم ارومیه ادامه داد: امیدوارم همه کسانی که در حوزه انقلاب هستند اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان که بر این مبنا شریک و هم نظر هستند در موضوع هسته‌ای همچنان هم نظر و منسجم بمانند.
وی همچنین با اشاره به معضل دریاچه ارومیه گفت: ۵ ماه است که از روی کار آمدن دولت آقای روحانی گذشته است، سخن امروز من واگویه درد بزرگی است؛ یک نعمت بزرگ الهی این روزها در حال جان کندن است و متاسفانه بزرگ‌ترین تالاب داخلی کشور شرایط جان‌فرسایی را طی می‌کند و نسبت به آنچه بر عهده دولت است سپاسگزاریم و این سپاسگزاری به خاطر طرح مسئله در اولین جلسه هیئت دولت و سپردن مسئولیت به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان مسئول پیگیری این پرونده است. چانگیرزاده ادامه داد: متأسفانه وزارت نیرو در این زمینه هیچ کاری تاکنون نکرده و دریاچه ارومیه شرایط سخت خود را مجدداً تکرار می‌کند، اگر دیر بجنبیم فردا برای دریاچه ارومیه کاری نمی‌توانیم بکنیم؛ حداقل موجودی خود را باید نگهداری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد طرح‌های فرضی برای تثبیت منافع عده‌ای خاص در جاهای دیگر نمی‌توان برای دریاچه ارومیه کاری کرد.
*مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال تقویت ارتباط با مراکز پژوهش قانون گذاری سایر کشورهاست
گزارش دیگری است قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز از کارشناسان و متخصصان علمی تشکیل یافته است، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال تقویت روابط خود با سایر مراکز پژوهشی دنیا در امر قانون گذاری است.
به گزارش خانه ملت، مالگورزاتا بونیکوسکا رئیس مرکز روابط بین‌الملل لهستان و کارشناس اتحادیه اروپا دوشنبه ( ۷ بهمن ماه) با جواد جهانگیرزاده قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس دیدار و گفتگو کرد.
جهانگیرزاده در این دیدار با تشریح اصل تفکیک قوا در ایران، گفت: وظایف سه قوه در ایران به صورت مستقل از یکدیگر مشخص شده است و براساس وظیفه مهم قانون گذاری مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس هم به عنوان یک مرکز مهم و تاثیرگذار در مجلس به حساب می‌آید. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش‌های مجلس را بازوی مشورتی مجلس خواند و افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس براساس وظایف مشخص شده ۴ حوزه تخصصی اقتصادی – بودجه، سیاسی – حقوقی، زیربنایی – تولیدی و فرهنگی – اجتماعی را تحت پوشش قرار داده است.
وی در تبیین وظایف و عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس، تصریح کرد: از زمان تاسیس مرکز پژوهش‌های مجلس تا به امروز این مرکز به اتاق هم‌فکری برای نمایندگان مردم در مجلس تبدیل شده است به طوری که تلاش می‌شود بررسی اولیه طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس ابتدا در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس از کارشناسان و متخصصان علمی تشکیل یافته است، تاکید کرد: مجموعه این کارشناسان به نمایندگان مجلس کمک می‌کنند و گزارش‌هایی را به طوری موردی و براساس مقتضیات و درخواست نمایندگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌گیری‌های مختلف در مجلس به بررسی نظرات تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، توضیح داد: این اعتماد از ۲۰ سال پیش آغاز شده و کارشناسان این مرکز تلاش می‌کنند تا هر روز اعتماد میان مجلس و مرکز پژوهش‌ها بیشتر شود.
جهانگیرزاده با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال تقویت روابط خود با سایر مراکز پژوهشی دنیا در امر قانونگذاری است، یادآور شد: دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در آبان ماه جهت تقویت این رابطه به هیئت همراه برای حضور در سمینار بین‌المللی مراکز پژوهشی پارلمانی به کره جنوبی سفر کرده بود.
قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با ابراز امیدواری نسبت به افزایش روابط پارلمانی ایران و لهستان، گفت: امیدوارم تا با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق‌های فکر کشور لهستان، روابط پارلمانی ایران و لهستان گسترش پیدا کند.
مالگورزاتا بونیکوسکا رئیس مرکز روابط بین‌الملل لهستان و کارشناس اتحادیه اروپا در این جلسه با تاکید بر اینکه لهستان تنها به دنبال ارتباط با کشورهای اروپایی نیست، افزود: امروز شرایط جدیدی برای ایجاد ارتباط بهتر میان ایران و لهستان به وجود آمده است.
وی با تاکید بر اینکه در لهستان رشته‌ای چون ایران شناسی تدریس می‌شود، تصریح کرد: اما شناخت و روابط ایران مربوط به گذشته است و براساس این شناخت هم برقراری ارتباط در حوزه‌هایی چون اقتصاد سخت است.
مالگورزاتا بونیکوسکا با بیان این نکته که وزیر امور خارجه لهستان ماه آینده به تهران سفر می‌کند، تاکید کرد: این سفر برای لهستان و اتحادیه اروپا مهم و حائز اهمیت است چرا که زمینه شناخت بیشتر از ایران به وجود می‌آورد که این شناخت زمینه‌ساز بهبود روابط اقتصادی با ایران است.
رئیس مرکز روابط بین‌الملل لهستان و کارشناس اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم شناخت هرچه بیشتر از ایران، یادآور شد: گسترش رابطه با ایران و همکاری در مسائل بین‌المللی باعث خواهد شد تا ارتباطات در حوزه مسائل پژوهشی منطقه‌ای و بین‌الملل تقویت شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d8%b7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.