معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي:

اصناف بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی آذربایجان غربی هستند

اصناف بزرگ‌ترین  تشکل غیردولتی آذربایجان غربی هستند

گروه خبر:معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اصناف را بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی در استان عنوان و بر لزوم حمایت از این بخش و رفع مشکلات این حوزه تأکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، علیرضا رادفر در جلسه آشنایی با مسائل و مشکلات مجامع امور صنفی که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت، گام‌های بلندی برای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای سطح معیشت افراد جامعه برداریم.
وی برقراری امنیت در حوزه‌‌ها را امری ضروری، به ویژه برای استان مرزی آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: اهمیت این مسئله در برقراری امنیت در حوزه اصناف، به عنوان بخش اعظمی از فضای کسب و کار استان مورد اهمیت است.
رادفر اصناف را بزرگ‌ترین تشکل غیر دولتی در استان عنوان کرد و افزود: باید فضای امنی را در جامعه برای اصناف ایجاد کنیم تا بازاریان در فضای کسب و کار با ثبات و امنیت کامل برای صنوف ایجاد شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مشکلات اصناف و تلاش برای رفع آنها به منظور مدیریت فضای کسب و کار استان اعلام کرد و افزود: بازاریان و اصناف همواره در صحنه‌های مختلف پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و بر این اساس دولت موظف است برای رفع مشکلات این قشر همت لازم را بکار گیرد.
رادفر با اشاره به اینکه در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اصناف و بازاریان نقش مهمی در پشتیبانی از جنگ، تأمین مایحتاج مردم و رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها داشتند، گفت: اکنون نیز بسیاری از جنبش‌های ملی و مذهبی به همت بازاریان اداره می‌شوند.وی با بیان این مطالب بر اهمیت تشکیل این جلسه اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با آگاهی از این مشکلات، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رفع آنها انجام دهیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر اهمیت نصب سیستم‌های الکترونیکی برای ارتقای امنیت اصناف اشاره کرد و گفت: باید عرصه را برای فعالیت افرادی که در صدد ایجاد ناامنی در فضای کسب و کار هستند، تنگ کنیم.
رادفر مرزی بودن آذربایجان غربی را به عنوان ظرفیتی بزرگ برای استان عنوان کرد و افزود: این مسئله به عنوان عاملی مهم در توسعه و پیشرفت استان محسوب می‌شود که لازم است با اصلاح نگرش‌ها نسبت به این مسئله، در راستای ایجاد، توسعه و رونق مناطق ویژه اقتصادی استان گام‌های ویژه‌ای برداشته شود.
در ادامه این جلسه روسای اتاق اصناف مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان شهرستان زیر پوشش خود را با معاون سیاسی امنیتی استاندار مطرح کردند که معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در پایان برای رفع این مشکلات از طریق انجام مکاتبات با دستگاه‌های مربوط برای رفع مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.
*۸۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در آذربایجان غربی وجود دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از وجود ۸۶ هزار واحد صنفی فعال و دارای پروانه کسب معتبر در استان خبر داد.
جعفر صادق اسکندری نیز در این جلسه، اظهار داشت: بخش اصناف نقش مهمی در اشتغال‌زایی برای جوانان داشته است که ظرفیت بالایی نیز برای توسعه در این بخش وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت ۱۷ اتاق اصناف در استان، گفت: در حال حاضر ۲۵۱ اتحادیه صنفی در رسته‌های مختلف خدماتی، توزیعی و فنی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.
اسکندری با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی بخش خدمات اثرگذاری بالایی در توسعه اقتصادی جامعه دارند، گفت: ۱۷ تا ۱۸ درصد اقتصاد کشور متاثر از فعالیت‌های صنفی است که این اثرگذاری در آذربایجان غربی به سبب مرزی بودن آن بیشتر از دیگر مناطق کشور است.وی با اشاره به اینکه بخش تجارت و خدمات حدود ۶۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: ۲۰ درصد از آن مربوط به فعالیت‌های صنفی در آذربایجان غربی می‌شود.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر آمایش صنفی در استان انجام نشده است، گفت: بر این اساس برآورد می‌شود ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعال در استان وجود داشته باشد.وی تصریح کرد: از این تعداد ۸۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر هستند که از این نظر آذربایجان غربی وضعیت مناسبی در مقایسه با دیگر مناطق کشور دارد.اسکندری با اشاره به این مطلب گفت: حوزه اصناف و بازاریان نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته‌اند و بر این اساس ظرفیت بالایی برای رونق کسب و کار در استان دارند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار نفر در حوزه سازمان‌های صنفی در استان فعالیت می‌کنند که این مسئله ظرفیت بالای بخش اصناف را در ایجاد اشتغال برای مردم منطقه نشان می‌دهد.
اسکندری ادامه داد: این بخش از جمله بخش‌های مهم و موثر در رونق اقتصادی کلان محسوب شده و در درآمدزایی برای مناطق نقش مهمی دارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


− 9 = هیچ