اصلاح طلبان به بهانه فتنه رد صلاحیت می‌شوند

اصلاح طلبان به بهانه فتنه رد صلاحیت می‌شوند

گروه سیاسی:به دعوت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه دکتر صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مهمان دانشجویان این دانشگاه بود تا درباره فردای ایران به سخنرانی بپردازد. حضورزیبا کلام در ارومیه با حاشیه هایی نیزهمراه بود؛ وی وارد فرودگاه ارومیه شد و مورد استقبال پر شور دانشجویان و فعالین دانشجویی قرار گرفت.
نقطه قابل توجه اینکه خودرویی که مامور انتقال زیبا کلام به محل اقامت وی در ارومیه بود را بیش از ۱۵ دستگاه اتومبیل دیگر اسکورت و همراهی می کردند.
زیبا کلام پس از گفت و گویی جامع و کوتاه با برخی فعالین رسانه‌ای استان، جهت ایراد سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه راهی این دانشگاه شد.
وی در لحظه ورود به دانشگاه در مزار دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه حضور یافت به مقام شامخ این دو شهید، نثار فاتحه و ادای احترام کرد.
تنها نام این استاد برجسته علوم سیاسی کافی بود تا هم صندلی ها پر شود و هم افرادی ایستاده و نشسته نظاره گر و شنونده سخنان زیباکلام باشند. ورود وی به دانشگاه توام با تشویق دانشجویان اصلاح طلب و “مرگ بر آمریکا” دانشجویان بسیجی همراه بود. امری که زیباکلام به گفته خودش، دیگر به آن عادت کرده است.
همزمان با شروع مراسم، کری خوانی های ابتدایی میان دانشجویان فضا را گرم می کرد. حجت السلام “میرزایی”مسوول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم چند دقیقه ای پشت تریبون رفت و با استقبال از برگزاری برنامه‌هایی این چنینی خواستار مناظره گونه برگزار شدن این گونه برنامه ها شد.
*برخی از دلواپسان اعتقادی به گفته¬های خود ندارند!
اگر ازصحبت های ابتدایی و خیرمقدم مسئولان فاکتور بگیریم، با دعوت مجری مراسم، زیباکلام پشت تریبون قرار گرفت. وی در ابتدا از جمع حاضر خواست تا به شعارهای دلواپسان وقعی ننهند و پاسخی ندهند تا وقت برنامه تلف نشود.وی افزود: بخشی از این ها به شعارهایشان اعتقاد دارند و بخشی به دنبال استخدام بعد از فارغ التحصیلی هسنتد و باید اکنون خدمت رسانی کنند.این کارشناس سیاسی، با تایید بیانات مسوول نهاد رهبری دانشگاه، با بیان این که معتقد است این گونه مراسمات به صورت مناظره ای برگزار شود، گفت: در عین حال اعتقاد داریم مسئولان مملکت هم این رویه را در تلویزیون و این گونه نهادها نیز پیگیر باشند.
*برجام نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است
زیباکلام با اشاره به اختصاص صحبت هایش درباره مسائل هسته ای و انتخابات، اظهار کرد: بعدها معلوم خواهد شد که توافق وین یا »برجام« در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی خواهد بود. موضوع هسته ای وقتی به صورت پرونده درآمد، در حد فاصل سال ۸۱ تا ۸۲ به مناقشه ای بین ما و غربی ها تبدیل شد. در مجموع سیاست کلی اصلاح طلبان بر این مبنا بود که، هسته ای بدل به یک رویارویی ایران و غرب نشود. من این سیاست را »سیاسیت کج دار و مریض« نام نهاده ام.
وی با بیان این که این برنامه با به قدرت رسیدن اصولگرایان و احمدی نژاد در سال ۸۴ کنار گذاشته شد، افزود: احمدی نژاد رسما اعلام کرد برنامه های هسته ای دوره اصلاحات خیانت است و ما با تمام توان، هسته ای را به پیش خواهیم برد و غربی ها هر کاری می خواهند انجام دهند. حاصل آن تفکر این شد که پرونده ایران از شورای حکام به شورای امیت رفت و باقی ماجرا را هم که خود بهتر می دانید.زیباکلام ادامه داد: طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ بنا بر دلایلی حاکمیت به هیچ عنوان اجازه اظهار نظر رابه منتقدین درباره پرونده هسته‌ای و سیاست دولت وقت نداد.
به گفته وی، با روی کار آمدن آقای روحانی سیاست های هسته ای احمدی نژاد هم به کنار گذاشته شد و وی حاضر نشد تا از موضوع هسته‌ای به عنوان یک سلاح سیاسی و غرب ستیزی استفاده شود؛ روحانی از همان ابتدا مذاکرات هسته ای را به صورت جدی دنبال کرد.
*امریکا ستیزی تنها دلیل برای ابراز وجود برخی‌ها است!
با این صحبت های زیباکلام، کری خوانی میان دانشجویان شدت گرفت و بحث و جدل ها از حالت عادی خارج شد که با دخالت به موقع انتظامات حواشی فروکش کرده و زیباکلام به سخنرانی خود ادامه داد. زیبا کلام در پاسخ به برخی حاضرین در مراسم که شعار های مرگ برامریکا می دانند، گفت: اگر امریکا را از این عزیزان بگیریم دیگر حرفی برای گفتن وابراز وجود ندارند. ( با تشویق حضار همراه بود).
این کنش گر سیاسی افزود: ناگفته نماند جریان آمریکاستیز از حل موضوع هسته ای راضی نیست. از همان روز که مذاکرات به صوت جدی برگزار شد، دلواپسان نیز از همان روز شروع به مقاومت کردند.زیباکلام با بیان این که بهره برداری سیاسی از موضوع هسته ای هزینه ای هنگفتی را بر منافع کشورمان تحمیل کرد، تاکید کرد: باید گفت میلیاردها دلار را هزینه صرف چه چیزی کرده ایم؟ ما با برنامه انرژی هسته ای از کجا به کجا می خواهیم برسیم.
استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران با اشاره به برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: از گذشته گفته شده انتخابات بسیار مهم است و باز هم منتظریم از سوی مسئولان گفته شود که این انتخابات آتی بسیار مهم است.
زیباکلام با اعلام این که آرایش سیاسی که در حال حاضر مشاهده می کنیم دو قطبی شدن فضا سیاسی بین اصلاح طلبان و اعتدال در یک سو و اصولگرایان در سوی دیگر خواهد بود، ادامه داد: البته گفتن این که این انتخابات میان اصلاح طلبان و اصولگریان است ساده کردن صورت مساله است. چرا که هم در میان اصولگرایان تشتت آرا وجود دارد و هم میان اصلاح طلبان. در موضوع برجام دیدید که دلواپسان در برابر معتدلان اصولگرا قرص و محکم قرار گرفتند. اعتقاد دارم این رویارویی در انتخابات آتی بار دیگر خود را نشان خواهد داد. حتی شاید در برخی حوزه ها پایداری ها و معتدلان ائتلاف کنند اما قطعا در بسیاری از حوزه ها اختلافات این ها پا برجا خواهد بود.
*اصلاح طلبان به بهانه فتنه رد صلاحت می شوند
وی درباره ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس نیز گفت: شورای نگهبان بیشتر اصلاح طلبان را به بهانه این که در فتنه حضور داشتند، از کنار فتنه رد شدند و یا به فتنه نگاه کردند رد صلاحیت خواهد کرد.
(تشویق حضار) . اعتقاد دارم این که تاکنون مدام از سوی اصولگریان بر طبل فتنه کوبیده می‌شود، در حقیقت دکانی است برای شورای نگهبان تا بتواند رد صلاحیت‌ها را کلید بزند.
این کنش گر سیاسی با اشاره به این که شورای نگهبان به جای عمل به قانون، سلیقه ای عمل می‌کند، اظهار کرد: باید نخبگان اصلاح طلب با سخنرانی ها، نگارش مقالات و رایزنی های مختلف در جهت کاهش خسارت های ناشی از رد صلاحت های عمل کند.
زیباکلام افزود: رمز پیروزی اصلاح طلبان اتحاد و انسجام میان آن‌ها است و آفتی که اصلاح طلبان را دنبال می کند انشقاق میان آنها خواهد بود.
فضایی بسیار احساسی بر سالن مملو از دانشجو حاکم بود که در همین راستا سخنرانی برخی دانشجویانی که پشت تریبون حضور یافتند سالن را لحظاتی به وجد می آورد.
به گزارش ایلنا،پس از لحظه اتمام سخنرانی دکتر زیبا کلام عده ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با حمله و برخورد فیزیکی با برخی دانشجوهای این دانشگاه خواستار به تنش کشیدن مراسم شدند که این امر با تدبیر و مدیریت اعضای انجمن اسلامی دانشجویی این دانشگاه خنثی شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


شش − 3 =