مشاور وزير جهاد کشاورزي در اروميه::

اصلاح سیاست ارز ترجیحی منجر به ثبات در بازار کالاهای اساسی شده است

اصلاح سیاست ارز ترجیحی منجر به ثبات در بازار  کالاهای اساسی شده است

گروه خبر: مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: ثبات مناسبی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم پس از اصلاح سیاست ارز ترجیحی در کشور ایجاد شده است. به گزارش آراز آذربایجان، محمدتقی اورعی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان آذربایجان غربی افزود: ایجاد تعادل بین بازار و بخش تولید مهمترین رسالت این قرارگاه است که پیگیری می‌شود.
وی تاکید کرد: هدف اصلی تشکیل قرارگاه توجه مضاعف به موضوع تولید بوده که نباید از آن غفلت شود چرا که با اهمال در این زمینه اسیب جبران ناپذیری به بخش تولید وارد می‌شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای ثبات در بازار و نظارت‌ها استفاده کرد تا این طرح مهم به خوبی مدیریت شود.
وی اظهار کرد: لازم است که قرارگاه امنیت غذایی دچار روزمرگی نشود و برای رهایی از روزمرگی برنامه محوری باید مورد توجه باشد.
اورعی یادآور شد: هم اکنون کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، قند و شکر به میزان لازم و کافی برای عرضه در بازار وجود دارد و در این خصوص هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در کشور نداریم.
وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی باعث تثبیت قیمت‌ها در درازمدت می‌شود، اضافه کرد: در شرایط تحریم هستیم و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور وجود دارد و اصلاح ساختاری در حوزه اقتصاد از جمله ضرورت‌های امروز است.رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین امنیت غذایی در استان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲ هزار و ۲۳۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته که ۲ هزار و ۴۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۱ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیربط ارجاع داده شده است.
کرامتی اظهار کرد: هیچگونه کمبودی در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم استان وجود ندارد و در برخی از اقلام نظیر مرغ گرم نیز مازاد تولید داریم.وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی قراردادی نیز کارگزاری‌هایی که اقدام به فروش و توزیع سموم می‌کنند باید با جهاد کشاورزی و حفظ نباتات و نیز نظام مهندسی هماهنگ باشند تا سموم خارج از رده توزیع نشود که در صورت مشاهده این موضوع با این کارگزاری‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.جهاد کشاورزی اذربایجان غربی از دی ماه سال ۱۴۰۰ با فعال سازی قرارگاه امنیت غذایی در راستای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی و دولت پیشقدم بوده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 15