اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: پنج‌هزار و ۷۹ نفر هم اکنون در بخش معدن این استان فعالیت دارند که البته این رقم با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش مهم اقتصادی، قابل افزایش است.
غلامرضا بابایی با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته بود، افزود: طی یک سال گذشته، در بخش معادن و سنگ‌های معدنی، تزیینی و مصالح کوهی این استان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۷۰ معدن در استان فعال بود، اظهار داشت: با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت، امسال تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری استان به ۴۸۵ معدن رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره قطعی معادن در این استان بیش از یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تُن برآورد شده و سالانه بیش از ۱۷ میلیون تُن انواع مواد معدنی در استان استخراج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال در زمینه معادن استان سرمایه‌گذاری شده، افزود: هم‌اکنون ۵۱ نوع ماده معدنی درآذربایجان‌غربی شناسایی و کشف شده که با این آمار، این استان به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.
بابایی اظهار داشت: از جمله مواد معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی می توان به انواع سنگ‌های زینتی، طلا، تیتان، باریت، سیلیس و پوکه معدنی اشاره کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عمده مشکل بخش معدن مساله خام فروشی و کمبود واحدهای سنگبری بزرگ مقیاس استانی است، گفت: در سال جهش تولید برای حمایت از واحدهای معدنی و جلوگیری از خام فروشی و تشویق و ترغیب بهره برداران برای احداث واحدهای سنگبری و فرآوری، پیگیری برای احداث ۲ واحد سنگبری بزرگ مقیاس و اعطای تسهیلات بانکی برای توسعه واحدها و نوسازی ماشین آلات را در دستور کار قرار داده ایم.
تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت از جمله ضوابط تاسیس و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و معدنی و تجاری، معافیت‌های مالیاتی، ضوابط هدایتی و حمایتی مرتبط با کالا و خدمات و تولید و تجارت و نظامات و مقررات ناظر بر قوانین صادرات و واردات، قانون نظام صنفی، قانون معادن، قانون تجارت، قانون نظام مهندسی معدن، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سایر قوانین ذیربط و نظارت بر اجرای آنها بر عهده این سازمان قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 10