- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

اشتباهی که زندگی مشترک را کسل کننده می کند

Posted By admin On فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ @ ۹:۱۱ ق.ظ In گوناگون | No Comments

گروه خانواده وسلامت: بعد از مدتی ممکن است متوجه شوید که زندگی مشترکتان دچار یکنواختی شده و دیگر مثل روزهای اول هیجان انگیز نیست؛ اما نگران نباشید میتوانید رابطه را نجات دهید.
دلایل کسل کننده شدن زندگی مشترک زوج های امروزی
در دوران اوایل ازدواج همه چیز جدید و هیجان انگیز به نظر می رسد. شما شب ها و روز های رومانتیکی را در کنار یکدیگر سپری می کنید و احساس می کنید که همه چیز در آینده هم همین قدر عاشقانه باقی می ماند اما متاسفانه بعد از این که مرحله ماه عسل را پشت سر می گذارید، همه چیز کم کم تغییر می کند. در نهایت انگیزه و شور هر چیز افت می کند و شاید احساس کنید که خسته و کلافه شده اید.
جنبه مثبت قضیه این است که شما تنها نیستید و همه به این کلافگی و کسل کنندگی دچار می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که باید انرژی و زمان بیشتری را اختصاص دهید تا دوباره هیجان را به رابطه برگردانید
دیگر از همسرتان سوال نمی پرسید
به تدریج که زمان می گذرد، شما احساس می کنید همه چیز را در مورد همسرتان می دانید و در نتیجه از او سوال نمی کنید اما به شما قول می دهیم که هنوز زوایای پنهانی هستند که از آن ها خبر ندارید و احتمالاً فکر و عقیده شما در مورد آن چیز درست نیست و باید سوال کنید.
همین سوال نکردن باعث خسته کننده شدن زندگی می شود زیرا احساس می کنید چیزی برای کشف و شهود ندارید.
ارتباط تغییر می کند؛ اما انتظارات تغییر نمی کند
هنگامی که یک رابطه را شروع می کنید، انتظارات زیادی دارید. به دنبال هیجان و در دسترس بودن به یکدیگر هستید و دوست دارید که احساس راحتی داشته باشید اما کم کم که رابطه تغییر می کند، شما همان انتظارات را دارید اما به آن ها نمی رسید. حال باید از خودتان بپرسید که چه انتظاراتی از رابطه دارید و از یک دیگر چه می خواهید و چگونه باید انتظارات هم را برآورده کنید.
یکدیگر را غافلگیر نمی کنید
این موضوع خیلی عجیب نیست و برای همه پیش می آید که بعد از اینکه مدت زمانی از ازدواجشان می گذرد، آن ها دیگر به دنبال هدایای جالب، زیبا و سوپرایز کردن یکدیگر نیستند و در نتیجه احساس سرزندگی و شادابی در رابطه از بین می رود.
زبان عشق یکدیگر را بلد نیستید
۵ نوع زبان عشق وجود دارد. کلمات محبت آمیز، ارائه خدمات، دریافت کادو، گذراندن اوقات و زمان با کیفیت در کنار یکدیگر و ارتباط فیزیکی. هر فرد ۲ زبان اصلی عشق دارد که نشان می دهد چگونه دوست دارد عشقش را ابراز کرده و دریافت کند.
در چنین حالتی برای اینکه رابطه را از حالت کسل کنندگی خارج کنید، بهتر است که به زبان عشق او توجه کرده و آن را انجام دهید. هنگامی که زبان عشق یکدیگر را بفهمید، رابطه بسیار هیجان انگیز تر پیش می رود.
در غذا درست کردن همکاری نمی کنید
غذا درست کردن یکی از آسان ترین راه ها برای همدل شدن با شریک زندگی تان است و شاید بتواند ششمین نوع زبان عشق باشد. هنگامی که با یکدیگر غذا درست می کنید یا در کنار هم غذا می خورید یا با یکدیگر به رستوران جدید می روید و غذای تازه را امتحان می کنید، بیشتر به هم نزدیک می شوید.
کار های رمانتیک را با عشق اشتباه می گیرید
بسیاری از شما تصور می کنید زمانی عاشق هستید که کار های بسیار رمانتیک را مثل فیلم های سینمایی انجام دهید اما در سبک زندگی امروز، ما درخواست های زیادی داریم و باید سعی کنیم به آن ها توجه داشته باشیم و مهم تر از همه اینکه باید کمی در دنیای واقعی هم زندگی کنیم.
وارد روتین روزانه و معمولی می شوید
این که شما هر روز یک کار یکسان و یک روتین مشخص را دنبال کنید، زندگی را کسل کننده می کند سعی کنید در کنار هم رستوران های جدید، سرگرمی های جدید و مکان های جدید را تجربه کنید.
اگر از آن لذت ببرید، همه چیز خوب پیش می رود. به دنبال خنده و شادی باشید و از نقطه را حتی خود خارج شوید تا کلافگی به شما غلبه نکند.
برای رابطه هدف تعیین نمی کنید
هنگامی که تازه وارد رابطه ای می شوید، با یکدیگر هدف می سازید اما کم کم که زمان می گذرد، دیگر به دنبال تعیین هدف جدید نیستید و به آینده فکر نمی کنید. باید سعی کنید همدیگر را تشویق کنید تا دوباره هدف بسازید و عشق بین خود را افزایش دهید.
به اندازه کافی زندگی خود را با همسرتان به اشتراک نمی گذارید
اگر احساس کردید که کمی ازدواجتان خسته کننده شده است، سعی کنید چیز های اشتراکی بیشتری را امتحان کنید. برای نزدیک شدن به همسرتان باید کار های متفاوت انجام دهید؛ تبادل اطلاعات، تبادل احساسات و تجربیات، راهی عالی برای زنده کردن عشق در زندگی است.
بیش از حد کنار یکدیگر هستید
از طرف دیگر از این که خودتان باشید نترسید. زوج ها معمولاً زمان زیادی را در کنار یکدیگر سپری می کنند و همین باعث یکنواخت شدن و احساس کلافگی می شود. پس سعی کنید سرگرمی های جدید برای خودتان پیدا کنید، کار های تازه را امتحان کنید.
مغز شما به چیز های تازه تمایل پیدا می کند
قبول کردن این حقیقت که گاهی اوقات همه چیز خسته کننده می شود، یک مرحله مهم برای برطرف کردن مشکلات است. انجام دادن کار های تازه در مغز یک تمایل طبیعی است که آن را فعال نگه می دارد و از سیستم دوپامین نشأت می گیرد.
دوپامین هورمونی است که به شما احساس خوب می دهد؛ پس طبیعی است که شما بعد از ازدواج به دنبال چیز های جدید و تازه هستید. باید سعی کنید کار های تازه را به انجام برسانید تا هر دو حال بهتری پیدا کنید.
از همسرتان قدردانی نمی کنید
زندگی شما زمانی کسل کننده خواهد شد که کار های شریک زندگیتان برای شما عادی شده و از او قدردانی نکنید. شما کار های او را مسلم می دانید اما دیگر مانند گذشته کارهای او برایتان جالب و قابل قدردانی نیست به همین دلیل او از این اتفاق به طور قطع خسته می شود.
وقت زیادی را صرف تکنولوژی می کنید
تکنولوژی چیزی است که بسیاری از ما به آن تکیه می کنیم. رابطه شما با قرار گرفتن زیاد در معرض تکنولوژی دچار مشکل می شود؛ پس برای اینکه قربانی تکنولوژی نباشید، سعی کنید که همیشه زمان خاصی را به آن اختصاص دهید و بیش از حد درگیر آن نباشید.
به عنوان خانواده در کنار هم هستید، نه به عنوان یک زوج
سپری کردن زمان در کنار یکدیگر به عنوان خانواده بسیار مهم است اما شما باید سعی کنید هنگامی که فرزندان تان حضور ندارند، به عنوان یک زوج در کنار هم باشید و روابط خصوصی خود را فراموش نکنید. حداقل باید ۱۰ دقیقه در روز به عنوان زوج و همسر در کنار یکدیگر قرار بگیرید و هر طور که شده این کار را انجام دهید.
در گروه های اجتماعی شرکت نمی کنید
اجازه ندهید که دوستان تان بخواهند بعد از ازدواج از شما دوری کنند. حتما بعد از ازدواج باید دایره دوستان اجتماعی خود را داشته باشید، با یکدیگر صحبت کنید و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهید. انجام این کار باعث می شود که بیشتر از زندگی لذت ببرید.
شغل تان را به ازدواج تان ترجیح می دهید
به گزارش آراز آذربایچان به نقل از نمناک،داشتن شغل خوب بسیار مهم است اما اجازه ندهید که تمام انرژی شما را بگیرد. یکی از آسان ترین راه ها برای این که اجازه ندهید شغل تان روی ازدواجتان اثرگذار باشد، این است هنگامی که به منزل می آیید، تمام کار های محل کار را فراموش کنید. اگر برای تان ممکن نیست، پس حداقل ۲ الی ۳ ساعت در هفته این کار را انجام دهید و فقط با خانواده باشید.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87%d9%8a-%da%a9%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%d9%8a-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d8%b3%d9%84-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%8a-%da%a9/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.