اسوه انقلابی گری در سلماس درگذشت

اسوه انقلابی گری در سلماس درگذشت

آرازآذربایجان-حجت الاسلام محمد غفاری امام جمعه اسبق سلماس و روحانی مبارز و اسوه انقلابی گری در شهرستان سلماس درگذشت .
حجت الاسلام میرزا محمد غفاری نماینده مردم سلماس در اولین دوره مجلس شورای و امام جمعه اسبق این شهر از مبارزان نهضت امام خمینی ( ره ) علیه رژیم ستم شاهی بود .
او بارها توسط ساواک بازداشت ، شکنجه و تبعید شد و حتی در دوران تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر در کنار ایشان دوران تبعید خود را سپری کرد .
این روحانی مبارز با هدایت های روشنگرانه خود اتحاد و همدلی را در سلماس به ارمغان آورد و با شجاعت جریان انحراف و بدعت گذار در این شهر را ریشه کن کرد .
حضور در جبهه های حق علیه باطل و همراهی با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از دیگر خدمات ماندگار این روحانی بود .
وی که ۱۳سال امامت جمعه سلماس را برعهده داشت، با خطبه های شور انگیزش در حمایت از ارکان انقلاب و نظام امید تازه ای به مردم همیشه در صحنه سلماس می داد .
این روحانی خدوم در مقابل مردم متواضع و رئوف و در مقابل خائنین محکم و استوار بود و بارها از طرف معاندین و مخالفین انقلاب مورد هجمه قرار گرفت ولی چون کوهی استوار بر عهد خود در حمایت از آرمانهای امام و انقلاب ثابت قدم ماند .
این روحانی جلیل القدر اواخر هفته گذشته هنگام خروج از مسجدی در این شهر بر اثر تصادف به بیمارستان منتقل شد و به دلیل کهولت سن و شدت جراحات وارده درگذشت .
مراسم تشییع این روحانی مبارز ساعت ۱۰ صبح فردا دوشنبه از مقابل مسجد جامع سلماس تشییع و در مزار شهدای این شهر به خاک سپرده می شود .
مردم سلماس هیچ وقت خدمات این روحانی آزاده و بصیر را فراموش نخواهند کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


× 7 = هفت