استقبال ۱۰ هزار تماشاگر از اکران فیلم های جشنواره فجر در آذربایجان غربی

استقبال ۱۰ هزار تماشاگر از اکران فیلم های جشنواره فجر در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به رشد چشمگیر استقبال مردمی از اکران فیلم های جشنواره فجر در سال جاری گفت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر ۱۶ فیلم این جشنواره را که در مدت ۹ روز در سینما آزادی ارومیه اکران شد، به تماشا نشستند در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر بود.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی، با اشاره به پخش همزمان فیلم های سی و ششمین دوره جشنواره فجر در سینما آزادی ارومیه افزود: این فیلم ها در ۶ سئانس شامل سه سئانس ویژه دانش آموزان و سه سئانس عمومی اکران شد و مورد توجه وِیژه مردم قرار گرفت.
وی با اشاره به برگزاری ۵۵۰ عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر امسال در آذربایجان غربی اضافه کرد: نمایشگاهی از آثار ۱۰ هنرمند استان در قالب نمایشگاه هنرهای تجسمی و اجرای نمایش های صحنه ای، نمایش آثار ۲ هنرمند آذربایجان غربی در جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی تهران از جمله برنامه های فرهنگی انجام شده طی دهه فجر در آذربایجان غربی است.
وی بیان کرد: ۱۵۰ اثر منتخب از بین ۹ هزار اثر ارسالی از سراسر کشور در نمایشگاه و جشنواره هنرهای تجسمی تهران به نمایش درآمده بود که ۲ هنرمند آذربایجان غربی نیز در این بین آثار خود را به نمایش گذاشتند.
** ثبت ۵۰۰ وقف جدید در ۲٫۵ سال گذشته در آذربایجان غربی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ثبت ۵۰۰ وقف جدید در ۲٫۵ سال گذشته در استان گفت: بیش از ۵۰ درصد این موقوفات به صورت انتفاعی و بدون درآمد بوده که امیدواریم این روند در سال های آینده به افزایش سهم موقوفات منفعتی تغییر یابد.
حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: در حالی که تا پنج سال گذشته، سالانه ۳۰۰ موقوفه در کل کشور ثبت می شد، در این مدت روند ثبت موقوفات سرعت یافته و تنها در سال گذشته ۲۱۲ وقف در آذربایجان غربی ثبت شد که یک رکورد محسوب می شود.
وی اضافه کرد: نزدیک به دو سوم موقوفات در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) است ولی عزم ما این است که موقوفات جدید را در راستای حل مشکلات مردم از جمله مشکلات آموزشی، بهداشتی و بیکاری افراد به ثبت برسانیم.
وی با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به ثبت ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور، سهم حدود ۳٫۵ درصدی را در موقوفات کشوری در اختیار داریم و رتبه دوازدهم کشور ی را به خود اختصاص داده ایم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سند دار کردن موقوفات را از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل برشمرد و بیان کرد: ۱۴ هزار موقوفه بدون سند در استان وجود دارد که از این تعداد، یکهزار و ۴۴۳ موقوفه در سال جاری سنددار شده است.
حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: یکی از اقدامات مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان، ثبت اجاره نامه موقوفات است که در سال جاری ۲۶۶ سند اجاره جدید ثبت، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ سند اجاره تمدید و ۲ هزار و ۷۰۰ موقوفه نیز تعیین تکلیف شده است.
وی از جمله ماموریت های اداره اوقاف را رسیدگی به وضعیت امامزاده ها و بقاع متبرکه دانست وگفت: یکی از مهمترین موضوعات این بخش، درآمد و هزینه موقوفات است که طبق دستورالعمل ها، درآمدهای مردمی این امامزاده ها با حضور مسئولان مرتبط صورتجلسه شده و برای آستان مقدس امامزاده ها هزینه می شود.
وی تاکید کرد: از جمله مهمترین نیازهای حوزه اوقاف آذربایجان غربی، فرهنگسازی برای توسعه موقوفات به ویژه در حوزه منفعتی و وقف های نوین است که در این خصوص همراهی رسانه ها بسیار ضروری به نظر می رسد.
انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
امسال این انقلاب پس از پشت سرگذاشتن ۳۹ سال عمر با برکت وارد ۴۰ سالگی خود شد و آیین های دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد و با حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاتمه یافت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


4 − سه =