آرازآذربايجان گزارش مي دهد؛

استفاده کشاورزان استان از فناوری ضرورت افزایش راندمان تولید

استفاده کشاورزان استان از فناوری ضرورت افزایش راندمان تولید

گروه گزارش : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۴۰ دستگاه کمباین و ۱۲۵ هزار ادوات و دنباله بند در سطح استان در حال فعالیت هستند.
دهمین دوره نمایشگاه ماشین ها و ادوات کشاورزی در محل نمایشگاه های بین المللی ارومیه در حالی برگزار شد که هنوز هم فشار تحریم ها بر پیکره اقتصادی کشور سنگینی می_کند، اما آنچه در بین سخنرانی مسئولان جای افتخار و غرور داشت سخن از فرآیند رو به رشد کشاورزی در سایه مکانیزه سازی حوزه های مختلف کشاورزی بود، در حدود ۹۰ غرفه کشاورزی از صاحبان صنعت در حوزه های کشاورزی حضور داشتند که محصولات و تولیدات هر یک از آن ها می تواند گام های بزرگی را در توسعه کشاورزی استان بردارد لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۲۵ آبانماه در ارومیه ادامه دارد.
سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی طی ۸ ماهه سالجاری ۶۵۰ میلیارد تومان در کشور بوده است
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با حضور در محل نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی در ارومیه اظهار دلشت: ۹۰ درصد صنایع داخلی کشور را صنعت تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی تشکیل می دهد.
کامبیز عباسی با بیان اینکه تحریم ها کمترین تاثیر ممکن را بر مکانیزه سازی حوزه کشاورزی نخواهد داشت، افزود: طی ۵ سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در راستای مکانیزه سازی حوزه کشاورزی و تولید ماشین آلات انجام گرفته به طوری که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.وی سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی را طی ۸ ماهه سالجاری در کشور، ۶۵۰ میلیارد تومان خوانده و‌ اعلام کرد: از تولید کنندگان ماشین و ادوات کشاورزی خواهشمندیم بیشترین دقت و نظارت را در قیمت محصول تولیدی خود لحاظ کنند.
عباسی افزود: سرمایه گذاران در این حوزه می بایست دامنه سود خود را مدیریت و از مبلغ آن بکاهند.
وی با اعلام اینکه تنها ۱۰ درصد ماشین آلات کشاورزی کشور وارداتی هستند، بیان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار شرکت تولید کننده تجهیزات آبیاری در سطح کشور در حال فعالیت هستند.رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور، با بیان اینکه سیاست ریالی پرداخت تسهیلات نیازمند بازنگری است، گفت: تا کنون ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید ماشین آلات کشاورزی در سطح کشور پرداخت شده است.
اضافه شدن ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه تراکتور به ماشین آلات کشاورزی استان در طی ۵ سال گذشته
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان_غربی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی که در پارک جنگلی ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۵ سال شروع خود از سال ۹۲ به طور مستمر هر ساله برپا می شود، اظهار داشت: استفاده بیشتر کشاورزان از فناوری و ماشین‌آلات صنعتی ۲۵ درصد راندمان تولید محصولات کشاورزی را افزایش داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بهره گیری از فناوری و ماشین‌آلات صنعتی ۲۵ درصد از راندمان تولید محصولات کشاورزی را افزایش داده است.
اسمعیل کریم زاده با تاکید بر اینکه باید بستر سازی و ایجاد زیر ساخت ها از ملزومات حوزه کشاورزی در راستای افزایش راندمان تولید محصولات با کیفیت و مرغوب است، تصریح کرد: در طول برگزاری نمایشگاه ماشین ها و ادوات کشاورزی و با تصویب اعتبارات در حدود سه هزار و ۴۰۰ دستگاه تراکتور و ۱۳۲ دستگاه کمباین و سه هزار و ۱۵۰ دستگاه ادوات و دنباله بند به مجموع ماشین آلات کشاورزی استان افزوده شده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: هم اکنون ۹۴۰ دستگاه کمباین و ۱۲۵ هزار ادوات و دنباله بند در سطح استان در حال فعالیت هستند.
کریم زاده با بیان اینکه ۹۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند، عنوان کرد: بررسی ۶۱ هزار و ۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی برای پیوستن به شبکه آبیاری نوین در حال انجام است که با تجهیز این اراضی به سیستم نوین آبیاری و مکانیزاسیون شاهد افزایش ۳ تا ۴ برابری تولیدات محصولات کشاورزی در استان خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


3 − یک =