نماينده مردم اروميه در مجلس:

استفاده از مصالح بی_کیفیت ساختمان های فرسوده را افزایش داده است

استفاده از مصالح بی_کیفیت ساختمان های فرسوده را افزایش داده است

گروه خبر:عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از نبود نظارت در تولید و عرضه مصالح ساختمانی بی کیفیت، گفت: در ساختمان سازی نقش سازمان نظام مهندسی در نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد و سازمان استاندارد در تولید مصالح با کیفیت غیرقابل انکار است. سیدهادی بهادری با انتقاد از نبود نظارت در تولید و عرضه مصالح ساختمانی بی کیفیت، گفت: مصالح ساختمانی کالای صنعتی بوده و با توجه به اینکه با جان انسان ها در ارتباط است باید نظارت های کافی در خصوص استانداردهای آن ها صورت بگرید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه حجم مصالح ساختمانی بی کیفیت در کشور بسیار است، افزود: مصالح غیراستاندارد در نتیجه ضعف نظارت دستگاه های مسئول در بازار بسیار بوده و در ساخت ساختمان ها نیز به کار گرفته می شود که نتیجه آن وجود حجم وسیعی از ساختمان های فرسوده است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد باید در مبادی تولید، فروش یا عرضه مصالح ساختمانی نظارت های خود را تشدید کند، تصریح کرد: در محل ساختمان سازی باید سازمان نظام مهندسی به استفاده از کالای استاندارد نظارت داشته باشد از این رو نقش این سازمان و همچنین سازمان استاندارد در تولید مصالح غیرقابل انکار است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید سازوکار مشخصی در خصوص ساختمان سازی از حیث رعایت استانداردها مدنظر باشد، گفت: شورای فنی استان ها و کشور باید در صنعت ساختمان نظارت های خود را بیشتر کرده تا ساختمان های بی کیفیت ساخته نشوند. بهادری با بیان اینکه بی توجهی به ساختمان سازی بر اساس استاندارد ها نهادینه شده است، افزود: باید سازوکار مشخصی برای تولید مسکن با کیفیت در دستور کار باشد تا به این ترتیب استفاده از مصالح بی کیفیت صرفه اقتصادی برای کسی نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت در پروژه های عمرانی نیز دیده می شود، تصریح کرد: متاسفانه ضعف نظارت بر صنعت ساخت و ساز و همچنین تولید مصالح بی کیفیت سرمایه های کشور را هدر می دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دستگاه های مسئول در زمینه صنعت ساختمان باید نظارت های خود را تشدید کرده و با واحدهای متخلف در زمینه بی توجهی به استانداردها برخورد کنند.
همچنین عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از خارج شدن طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد از دستور کار مجلس انتقاد کرد. جهانبخش محبی نیا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای با بیان اینکه مصوبات مجلس تا زمان اعلام نظر نهایی شورای نگهبان از دستور خارج نمی شود گفت: چندین مورد در هفته های اخیر مشاهده شده که چند دستور کار بدون اطلاع به نمایندگان از دستور کار خارج شده است که آخرین مورد آن که در دستور کار مجلس آمده بود گزارش کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد است که دستور بعد از لایحه هوای پاک بوده که از دستور کار مجلس خارج شده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان بوده است و همچنین در دستور کار هفتگی آمده است لذا این اقدام خلاف صریح آیین نامه است بارها به شورای نگهبان، دولت و وزرا تذکر داده می شود که قانون را رعایت کنند اما اگر خود ما قانون را رعایت نکنیم باید صدای حمایت از قانون را در مجلس تعطیل کنیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارجاع اهاله طرح ها و یا لوایح به کمیسیون روش کار خود را دارد.
علی مطهری در پاسخ به تذکر مطهری گفت: ارجاع طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان رئیس وقت جلسه و به درخواست کمیسیون مربوطه صورت گرفته است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت، وی با بیان اینکه این اقدام با درخواست حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون مشترک صورت گرفته است افزود: اشکال آیین نامه ای در این اقدام وجود ندارد و رئیس جلسه اختیار چنین کاری را داشته است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


شش − 2 =