معاون تربيت‌بدني سپاه شهداي آذربايجان غربي:

استعدادهای ورزش تیراندازی در آذربایجان غربی شناسایی می‌شوند

استعدادهای ورزش تیراندازی در آذربایجان غربی  شناسایی می‌شوند

سونیا بدیع
گروه گفت وگو:معاون تربیت‌بدنی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: همت جدی برای استعدادیابی در راستای توسعه ورزش تیراندازی در آذربایجان غربی شکل گرفته است.
به گزارش آراز آذربایجان، در طول سال‌های طولانی از ورزش به عنوان عامل موثر در سلامت فردی و اجتماعی یاد می‌شود، همچنین ورزش از قالب تفریح و سرگرمی صرف نیز تا اندازه زیادی خارج شده است تا جایی که زنان و مردان زیادی به صورت حرفه‌ای برای رسیدن به قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول فعالیت بوده و تمرینات ورزشی را نیز با جدیت دنبال می‌کنند.
تاثیر ورزش بر سلامت جسمی و روحی تقویت روحیه، ابتکار، خلاقیت و نشاط اجتماعی به هیچ عنوان و از جانب هیچ یک از کارشناسان رد نشده است، تا جایی که به بهانه‌های گوناگون مردم برای شرکت در فعالیت‌‌‌های ورزشی و جسمانی تشویق می‌شوند.
سازمان‌های مختلف باید در راستای تبیین اهمیت ورزش و نهادینه‌سازی آن بین جامعه هدف خود و پرسنل گام بردارند، اما بسیار کم هستند اداراتی که علاوه بر انجام دادن وظایف ذاتی و تخصصی خود به این امر نیز بها دهند.
سپاه شهدای آذربایجان غربی در راستای بسط و توسعه رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه تیراندازی رشته مورد توصیه پیامبر اکرم(ص) گام‌های بلندی برداشته است، به همین دلیل مصاحبه‌ای با حسین پورستار، معاون تربیت بدنی سپاه شهدای آذربایجان غربی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
*رئوس برنامه‌های تربیت بدنی سپاه شهدا را نام ببرید.
سپاه شهدا در ابتدای سال ۱۳۹۳ حدود ۱۵ عنوان برنامه ورزشی برای بسیجیان سطح استان برای اجرا ابلاغ کرده است که برای برگزاری این فعالیت‌‌های فرهنگی و ورزشی با همت جوانان بسترهای مورد نیاز فراهم می‌شود.
فعالیت در رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، ورزش‌ همگانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی دفاع شخصی، آموزش مدیران و سرپرستان و عوامل اجرایی سالن‌های ورزشی حمایت و پشتیبانی از پایگا‌ه‌های استعدادیابی و استعداد گزینی اهم برنامه‌ها به شمار می‌روند.
*سپاه شهدا برای امسال چه برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد؟
تشکیل گروه‌های دوچرخه‌سواری، کوهپیمایی برای پیشکسوتان، اعزام تیم‌های استانی به مسابقات مختلف، برگزاری مسابقات قهرمانی انتخابی استان برای حضور در مسابقات کشوری و برگزاری مسابقات قهرمانی حوزه‌های مقاومت بسیج برنامه‌های دیگر این واحد برای سال ۱۳۹۳ است.
برگزاری مسابقات قهرمانی نواحی جشنوار‌ه‌های فرهنگی و ورزشی صالحین عشایر کوهپیمایی به مناسبت‌های مختلف برای کارمندان و بسیج مهندسان، اجرای ورزش صبحگاهی در محلات، تشکیل تیم‌های نوجوانان استان در پایگاه‌های استعدادیابی در برنامه است.
*اقشار مختلف مردم به چه میزان در آئین‌های ورزشی شرکت می‌کنند؟
اقشار مختلف مردم در همه سطوح اعم از پایگا‌ه‌ها، حوزه‌های مقاومت بسیج و … در برنامه‌های فرهنگی ورزشی تدارک یافته حضور پیدا می‌کنند، به طوری که در دو بخش برادران و خواهران به دلیل استقبال پرشور بسیجیان فعالیت مستمری شکل گرفته است.
در همه شهرستان‌های استان برای نشاط و شادابی جسمی و روحی جوانان، همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت آنها برنامه‌های متنوعی به مرحله اجرا می‌گذاریم که استقبال بسیجیان خواهر و برادر را به دنبال دارد.
*تعامل تربیت بدنی سپاه شهدا با اداره ورزش و جوانان و سایر سازمان‌ها در چه سطح است؟
تربیت بدنی سپاه شهدای استان با اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی، هیئت‌های ورزشی شهرستان و استان همچنین رؤسای آنها ارتباط سازنده و نزدیکی برقرار کرده است که در سایه این تعامل برنامه‌ها و مسابقات مختلفی در سطح پایگا‌ه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج برگزار می‌کنیم.
با هیئت‌های تیراندازی، والیبال و قایقرانی نیز برنامه‌های تدوین شده با جدیت هرچه بیشتر دنبال می‌شود، استعدادهای موجود شناسایی و برای افتخارآفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی پرورش پیدا می‌کنند.
مشارکت شهرداری ارومیه در حمایت از ورزش‌های مطرح استان به معنای واقعی قابل‌تقدیر است، به طوری که در سایه این حمایت‌ها و تلاش‌ها تحول اساسی در ورزش استان شکل می‌گیرد.
شهرداری ارومیه برای امسال نیز در تامین منابع مالی تیراندازی برادران و خواهران و والیبال برادران در دسته یک کشوری مساعدت خواهد کرد.
*در ارتباط با پایگاه‌های استعدادیابی و استعدادگزینی توضیح دهید.
بیشترین تاکید در شهرستان‌ها به پایگا‌ه‌های استعدادگزینی و استعدادیابی مربوط می‌شود پایگاه مورد اشاره هشت سال قبل برای رشته والیبال راه‌اندازی شد که پیرو فعالیت در این حوزه سه نفر از بازیکنان در رده سنی جوانان و نوجوانان به تیم ملی دعوت شده‌اند.
با در نظر گرفتن ظرفیت و استعدادهای موجود در هر خطه، پایگاه استعدادیابی و استعدادگزینی دیگری برای رشته قایقرانی در نقده راه‌‌اندازی شده است که در طول چهار سال گذشته با مربیگری »محسن شادی« فعالیت چشمگیری داشته‌ است.
*فعالیت‌های صورت گرفته برای بسط و توسعه رشته تیراندازی را توضیح دهید.
در این رشته نیز سال ۱۳۸۹ پایگاه استعدادگزینی برادران و در سال ۱۳۹۰ پایگاه خواهران را راه‌اندازی کرده‌ایم، به طوری که با همکاری هیئت تیراندازی آذربایجان غربی و ارومیه فعالیت مستمری در این رشته وجود دارد.
تمرینات برای علاقه‌مندان رده‌های سنی مختلف در رشته‌های تفنگ بادی و تپانچه برگزار می‌شود، به طوری که در طول دو سال فعالیت این پایگاه مقام‌های ارزشمندی در مسابقات کشوری و استانی کسب کرده‌ و برای مردم این خطه افتخار آفریده‌اند.
بین فعالان این رشته ورزشی خواهران نام‌آوری مانند »سارینا قرابت« مقام اول آسیایی تپانچه، »سولماز نقی‌لو« مقام دوم آسیایی تفنگ خفیف در سال ۱۳۹۲ و »مهسا اروجی« مقام چهارم آسیایی تپانچه در سال ۱۳۹۲ را از آن خود کردند.
جشنواره‌‌هایی برای رقابت خواهران امسال به میزبانی زنجان برگزار شد و تیم ما مقام دوم را به دست آورد، جشنواره مسابقات برادران هم در تهران برگزار شد که تیم استان ما در تپانچه مقام سوم را از آن خود کرده است.
توسعه ورزش به طور قطع پیشرفت همه‌جانبه جوامع را به دنبال خواهد داشت، چراکه اقشار مختلف جامعه با خاطری آسوده، جسمی آماده و ذهنی پویا برای شرکت در فعالیت‌های فکری اقتصادی و صنعتی آماده می‌شوند.
در این میان تلاش برای بسط و توسعه ورزش‌های مورد توصیه نبی اکرم(ص) مبنی بر شنا، تیراندازی و سوارکاری از اهمیت زیادی برخوردار است که باید زنان و مردان علاقه‌مند به ورزش را به این سمت و سو هدایت کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 36