نماينده مردم اروميه در مجلس:

استانی شدن انتخابات بر مشکلات طبقات محروم جامعه می افزاید

استانی شدن انتخابات بر مشکلات طبقات محروم جامعه می افزاید

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس، هزینه های تبلیغاتی را افزایش می دهد و به همین دلیل بسیاری از نخبگان توان حضور در آن نخواهد داشت.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور افزود: با تحقق این امر، حلقه ارتباط بین مردم و مسوولان قطع شده و دیگر کسی نخواهد بود تا مشکلات طبقات محروم جامعه را به گوش مسوولان برساند.
وی بیان کرد: با استانی شدن انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانی فکر کرده و سراغ شهرها و روستاهای محروم نمی روند که همین امر باعث محروم تر شدن طبقات محروم خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات، آسیب‌های امنیتی ناشی از دسته‌بندی‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی در سطوح استانی به شدت افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات هزینه‌های تبلیغات انتخابات افزایش می‌یابد، گفت: تبلیغات در سطح استان به منابع مالی زیادی نیاز دارد که مهیا کردن آن سخت است.
همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره میزان افزایش حقوق کارگران گفت: هزینه خانوار ۳٫۳ نفری کارگران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده، بنابراین لازم است تا حداقل دریافتی کارگران به این رقم برسد.
»نادر قاضی پور« افزود: قیمت تمامی کالاها چند برابر شده به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که با توزیع بسته حمایتی و یا افزایش جزئی حقوق؛ کارگران بتوانند به عنوان مهمترین عنصر تولید نقش موثری در افزایش بهره وری بنگاههای اقتصادی داشته باشند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: حمایت از کارگران باید به شکل نقدی انجام شود، زیرا بسیاری از هزینه های زندگی از جمله مسکن، بهداشت و درمان و خدمات رفاهی به پول نقد نیاز دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مجلس در تعیین حقوق و دستمزد کارگران نقشی ندارد و شورای عالی کار تصمیم نهایی در این زمینه را اتخاذ می کند، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور چنانچه تصمیم منطبق با واقعیت درباره میزان افزایش حقوق کارگران اتخاذ نشود، چاره ای جز استفاده از شیوه هایی نظیر تذکر، سوال و استیضاح وزیر نداریم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در مجلس تدوین کرده و به کلیات آن رای داده اند که در صورت قانون شدن، انتخاب نمایندگان پارلمان به صورت استانی برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


سه × 2 =