نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي :

استاندار قبلی موضوع دریاچه ارومیه را امنیتی کرد

استاندار قبلی موضوع دریاچه ارومیه را امنیتی کرد

گروه خبر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در برنامه خانه ملت که از شبکه استانی مرکز آذربایجان غربی پخش شد، با اشاره به برنامه پنج ساله پنجم، گفت: در زمان نوشته شدن این برنامه در مجلس هشتم بنده بیشترین نقش را هم به عنوان موافق و هم مخالف و هم طراح داشتم.
وی افزود: دیدگاه بعضی ها این است که برنامه ها برای افراد نوشته شود در صورتی که ما برنامه را برای ۷۵ میلیون نفر و برای نسل های آتی بنویسیم.
*راه آهن ارومیه با جدیت توسط نمایندگان پی گیری می شود
وی از ارائه طرح ۶ موضوع مهم و اساسی از میان مشکلات آذربایجان غربی توسط نمایندگان این استان خبر داد و گفت: موضوع راه آهن ارومیه یکی از این موضوعات است که درخواست کرده ایم ریل گذاری قطار هم به سلماس وصل شود و هم از شهید کلانتری به تبریز و به مراغه وصل شود.
*ارومیه تنها مرکز استان کشور که کمربندی ندارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارومیه تنها مرکز استان در کشور است که کمرندی ندارد در حالی که برخی از استان ها کمربندی های غربی، شرقی، شمالی و جنوبی را با هم دارند.وی افزود: ? سال است که پیگیر کمربند شرق ارومیه هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم اما امیدواریم در برنامه ششم این موضوع نیز ذکر شود.
*استاندار قبلی موضوع دریاچه ارومیه را امنیتی کرد
وی دریاچه ارومیه را حیات و ممات مردم این منطقه دانست و اظهار کرد: متاسفانه استاندار سابق بحث زیست محیطی را امنیتی کرده و هنوز برخی افراد از مشکلات قضایی که برایشان ایجاد شده در رنج هستند که این افراد به تدریج از مشکلات خلاص می شوند.
*اجازه نمی دهیم هزینه انتخابات مجلس برخی ها با سوء استفاده از دریاچه ارومیه تامین شود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی موضوع دریاچه را مشکلی جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم به نام دریاچه ارومیه تخلفاتی در استان و کشور انجام شود و هزینه های انتخابات مجلس دهم را از آن استخراج کنند.وی یادآور ش: تمام اطلاعات دریاچه در سازمان آب آذربایجان غربی، جهاد کشاورزی ، سازمان حفاظت محیط زیست، هواشناسی، فرمانداری و استانداری موجود است ولی برخی ها می خواستند پژوهشگاه را به استان های دیگر منتقل کنند که ما نگذاشتیم و قرار شد این پژوهشکده در دانشگاه ارومیه ایجاد شود.وی افزود: ما سعی میکنیم به هر شکلی که باشد دریاچه را احیا کنیم ولی متاسفانه اعتبار سد هایی که قرار بود به دریاچه ارومیه سرازیر شوند، قطع شد.
*کشاورزی شوخی بردار نیست
قاضی پور با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور درباره احیای این دریاچه گفت: وقتی آقای روحانی دولت را تحویل می گرفت دریاچه ۳۰ درصد آب داشت اما الان که یک سال و نیم است که تنها ۵ درصد آب مانده و همه جا را خشک کردند.وی با تاکید به اهمیت کشاورزی در آذربایجان غربی افزود: به هرشکل ما اجازه نمی دهیم به نام احیای دریاچه ارومیه کشاورزی آذربایجان غربی را تعطیل کنند چرا که ما هرچه درآمد داریم از کشاورزی و دامداری است.
*انتقال آب حوضه ای راهکار
قاضی پور برای خروج دریاچه از بحران نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اولین راهکار برای دریاچه ارومیه، انتقال آب حوضه ای دانست و گفت: قرار است از سیلوه ۳۶۰میلیون متر مکب آب بیاورند، آقایان اگر همکاری می کردند این طرح سال گذشته در شهریور ماه تمام می شد.وی افزود: اگر دولت در چهار سال دومیلیارد آب به دریاچه انتقال می داد، این دریاچه در حوزه کوچک حفظ می شد.قاضی پور تصریح کرد: هم اکنون ما آب ها را در سد ها نگه می داریم، سدها تخریب می شوند و دریاچه هم خشک می شود.
*اگر شیرمردان ارومیه ای نبودند، اربیل سقوط می کرد
نماینده مردم ارومیه به تحولات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: ما برادریمان را به عراق ثابت کردیم و دنیا هم می داند تا زمانی که حکومت های مردمی چه در عراق و چه در سوریه وجود داشته باشد، ما از آن ها حمایت میکنیم.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی نبود و اگر شیرمردان ارومیه ای نبودند اربیل سقوط کرده بود.
*به طور عملی وارد مقوله بهداشت شوید
وی درباره وضعیت بهداشت و درمان ارومیه نیز گفت: مسئولین استان و دولت بحث پیشگیری را جدی بگیرند، ما باید بیش از ۵۰ خانه بهداشت جدید احداث کنیم.قاضی پور تصریح کرد: خدمات بهداشتی در تمام روستاها باید احیا شود نه با شعار بلکه باید عملیاتی روی این موضوع کار کرد.وی گفت: مسئولین به ورزش همگانی بیشتر توجه کنند، امروزه شرایط به گونه ای است که پول دارها ورزش می کنند در حالی که اصل سوم می گوید آموزش و پرورش و تربیت بدنی هر دو رایگان است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 3