استاندار جدید در تکاپو برای توسعه دامپروری و صنایع تبدیلی آذربایجان غربی با سرمایه خارجی

استاندار جدید در تکاپو برای توسعه دامپروری و صنایع تبدیلی آذربایجان غربی با سرمایه خارجی

آراز آذربایجان- استاندار جدید آذربایجان غربی که تا چندی پیش سرکنسول ایران در فرانکفورک آلمان بود، در تکاپو برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش های دامپروری و صنایع تبدیلی است و به گفته وی اولین هیات آلمانی قبل از سال جدید میلادی به این استان سفر می کند.
محمد مهدی شهریاری در نخستین روز کاری خود به عنوان استاندار این استان مرزی به عیادت حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی رفت و در این دیدار اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای پتانسیل های ویژه اقتصادی بوده و نیازمند شکوفایی است.
وی، آذربایجان غربی را دروازه ای به سمت اروپا توصیف کرد و افزود: این استان موتور محرکه توسعه کشور است و توسعه آن، توسعه روزافزون کشور را به دنبال می آورد.
وی با تاکید بر پرهیز از جناح بازی در خدمت به مردم، گفت: کارهای بسیاری در آذربایجان غربی روی زمین مانده که باید انجام شود ولی این امر نیازمند همدلی است.
شهریاری با قدردانی از استاندار سابق آذربایجان غربی، اظهار کرد: از تجربه های قربانعلی سعادت در مدیریت استان بهره خواهیم برد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین در رابطه با دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه مطالبه مردم است و دولت در همین راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
وی همچنین حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی را مبارز نستوه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این بزرگوار حرکت های عظیمی علیه رژیم طاغوت داشته و نماد مبارزه با شاه در آذربایجان غربی است.
حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بود که بر اثر کهولت سن و بیماری در سال ۱۳۹۲ از این سمت کناره گیری کرد.
این عالم نستوه از مخالفان سرسخت نظام شاهنشاهی پهلوی بود و از ۱۸ سالگی تا قبل و بعد از انقلاب و با اعتقاد مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی و دشمنان نظام، همیشه اسلحه گرم به همراه داشت.
این روحانی شیعه طبق مدارک مرکز اسناد انقلاب اسلامی سه بار هدف ترور نافرجام قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


6 + = نُه